آیت‌الله یزدی: خوشحالی از لبخند دشمن شناخته شده، معنی ندارد

توصیه‌های رئیس مجلس خبرگان به دولت

آخرین اجلاس دوره چهارم خبرگان رهبری دیروز با سخنرانی آیت‌الله یزدی، رئیس مجلس آغاز شد و آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان هم در این جلسه، گزارشی از عملکرد نهاد متبوعش در انتخابات 7 اسفند ارائه کرد.
کد خبر: ۸۸۸۲۶۲

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آیت‌الله یزدی، رئیس مجلس خبرگان در سخنرانی افتتاحیه این اجلاس، با تاکید بر این‌که اصل ولایت مطلقه فقیه از اصول اساسی حکومت اسلامی است، اظهار کرد: یکی از حساس‌ترین وظایف مجلس خبرگان رهبری، مراقبت از هویت مساله ولایت فقیه براساس همان چیزی است که امام راحل طراحی کردند. یزدی در نوزدهمین اجلاس رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نتایج انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: خوشبختانه من در این انتخابات رأی نیاوردم و در خدمت نیستم. رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی مطالب منتشر شده در سایت‌های خبری مبنی بر احتمال کناره‌گیری یکی از منتخبان مردم تهران در انتخابات مجلس خبرگان به نفع وی افزود: از سوی جامعه مدرسین و شخص من، هیچ‌گونه اقدامی برای کنار رفتن فرد دیگری به نفع من انجام نشده است. وی افزود: این‌گونه مطالب دروغ، براساس تحلیل‌های شخصی دیگران منتشر شده و بی‌تقوایی است.

یزدی ادامه داد: بعد از اعلام رسمی نتایج از جانب وزارت کشور، اطاعت از قانون وظیفه ماست و من نیز مثل دیگران طلبه‌ای کوچک و تسلیم قانون هستم و قانون بیش از هر چیز محترم است و تخلف از قانون را نمی‌پذیرم و از طرفی خدا را شاکرم که باری از دوشم برداشته شده است.

اظهار تاسف از محتوای پرونده برخی رد صلاحیت شده‌ها

وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: برخی شکایت‌ها در فرآیند انتخابات وجود دارد که در شورای نگهبان در دست بررسی است. یزدی، موضوع خرید و فروش آرا یا بسته شدن زودهنگام شعب اخذ رای را در مقایسه با برخی شعب دیگر از جمله پرونده‌های در حال بررسی در شورای نگهبان بیان کرد و با اشاره به بررسی پرونده برخی نمایندگان رد صلاحیت شده در شورای نگهبان افزود: متاسفم که این موضوع را در جمعی که رسانه‌ها حضور دارند، بیان می‌کنم اما فشار روحی از مطالبی که در پرونده برخی نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس به ما وارد شد، سنگین‌تر از کار فیزیکی انجام شده بود. وی گفت: شما نماینده مجلس هستید و باید به مردم خدمت کنید نه این‌که برای سود و استفاده شخصی به دنبال زد و بند با وزرا و دیگر مسئولان باشید و دولت را زیرفشار بگذارید. رئیس مجلس خبرگان رهبری خطاب به نمایندگان مجلس افزود: برای خدا به مردم خدمت کنید، این خدمت ماندنی است اما سوءاستفاده دنیایی، گذشتنی است.

یزدی در سخنانی خطاب به دولت گفت: دولت اعتدال و دولت ارتباط با سایر کشورها، با لبخند دشمن خوشحال نشود بویژه خوشحالی از لبخند دشمن شناخته‌شده، معنی ندارد. وی تصریح کرد: ارتباط و عمل متقابل و سیاست متعارف خوب است، اما دشمن شناخته شده اگر لبخندی زد، نباید فریب عوامفریبی دشمن را خورد. رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن شناخته شده ما و در رأس آنها شیطان بزرگ و آمریکاست که باید به این مهم توجه کرد.

جنتی: می‌خواستند شورای نگهبان را به چالش بکشند

دبیر شورای نگهبان طی سخنانی در اجلاس دیروز با اشاره به دو انتخابات اخیر اظهار کرد: برخی در تلاش بودند تا در انتخابات، شورای نگهبان را به چالش بکشند که این امر نیاز به بررسی و واکاوی بیشتری دارد، هر چند شورای نگهبان این‌بار نیز از آزمایش سربلند بیرون آمد. به گزارش دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله جنتی با انتقاد از کثرت ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، گفت: در این ایام، فشار سنگینی بر شورای نگهبان وارد آمد، در حالی که اگر هنگام ثبت‌نام نامزدهای دو مجلس، یک چارچوب، مشخص و معین می‌شد از حجم این فشار کاری کاسته می‌شد. آیت‌الله جنتی افزود: افرادی بودند که از نظر علمی مورد تائید بودند، اما در سایر شرایط، صلاحیت آنها احراز نشده و عده‌ای همین را مستمسکی برای فشار به شورای نگهبان قرار دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها