نماینده عربستان در سازمان ملل در مخالفت با صدور قطعنامه شورای امنیت در رابطه با یمن مدعی شد که نیازی به قطعنامه شورای امنیت در مورد اوضاع انسانی این کشور نیست.
کد خبر: ۸۸۷۰۵۸

به گزارش رأی الیوم، المعلمی در یک نشست خبری در نیویورک گفت: قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت پایه و اساس تحقق راه‌حل سیاسی در یمن است و کشورش به این قطعنامه پایبند است.

وی مدعی شد کشورش و دیگر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس جانب انسانی را در یمن رعایت می‌کنند. این اظهارات سفیر عربستان در سازمان ملل در حالی مطرح می‌شود که شورای امنیت روز پنجشنبه نسبت به وخامت اوضاع انسانی در یمن ابراز نگرانی کرده بود. «اسماعیل جاسبار مارتینز» سفیر آنگولا در سازمان ملل و رئیس فعلی شورای امنیت گفت: اعضای ۱۵ نفره شورای امنیت صدور قطعنامه در مورد اوضاع انسانی را بررسی می‌کنند.

مداخله نظامی در یمن در 25 مارس 2015 (6 فروردین 1394) با حمله هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان با نام عملیات «توفان قاطعیت» آغاز شد. و از 2 اردیبهشت با نام عملیات «احیای امید» ادامه یافت.

هواپیماهای پنج کشور عضو شورای همکای خلیج‌فارس (عربستان، امارات متحده عربی، قطر، کویت و بحرین) به همراه مراکش، مصر، اردن، و سودان در این حمله مشارکت دارند. این عملیات در حمایت از دولت عبد ربه منصور هادی (رئیس‌جمهور مستعفی و فراری) و بر ضدانصار الله و حامیان علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور سابق یمن صورت گرفته که صنعا پایتخت یمن و بیشتر مناطق شمالی یمن را در اختیار دارند تا وی را (منصور هادی) به حاکمیت بازگردانند.

در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان اکثر زیرساخت‌های یمن نابود، هزاران نفر کشته و زخمی و میلیون‌ها نفر دیگر آواره شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، اسماعیل ولد شیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در جلسه شب گذشته شورای امنیت درخصوص بررسی اوضاع انسانی یمن گفت: میلیون‌ها یمنی با بمباران شدید لجاجت‌بار مواجه هستند.

ولد شیخ از شورای امنیت خواست با اعمال فشار بر دولت عربستان، از شهروندان یمنی حمایت کرده، راه‌های کمک‌رسانی مداوم و بدون شرط به آنها را در سراسر این کشور تسهیل و از سرگیری مذاکرات صلح و توقف اقدامات خصمانه را دنبال کند.

طبق گزارش خبرگزاری‌ها هم‌اکنون بیش از 12 میلیون یمنی نیاز شدید به غذا دارند و بیش از هشت میلیون نفر نیز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتظر پزشک و دارو هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها