دبیر کل حزب الحق یمن در مصاحبه‌ای گفت که کشورهای متعددی در حمله به یمن مشارکت داشته و یک لحظه هم در مشارکت اسرائیل در حملات علیه یمن تردید نکردیم.
کد خبر: ۸۹۱۰۹۶
عربستان حتی در حفاظت از مرزهای خود ناتوان است

به گزارش جام جم آنلاین،"حسن زید" دبیرکل حزب حق یمن در مصاحبه با تسنیم به تشریح نتایج مقاومت یک سال مردم یمن در برابر حملات عربستان سعودی به این کشور پرداخت.

وی گفت: پیروزی واقعی که ملت یمن بدان دست یافت، پایداری بوده که این پایداری با وجود محاصره اقتصادی و حملات بوده است. همچنین ملت یمن در طول سال گذشته همچنان به ارزش‌های خود پایبند باقی ماند که این موضوع را می‌توان به نحوه تعامل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با اسرای عربستانی و حتی مزدوران مشاهده کرد. همچنین در طی سال گذشته شاهد تحمل و بردباری مردم و انسجام اجتماعی بودیم و این دستاوردها بیانگر عظمت، صلابت و شجاعت ملت یمن بوده است.

عربستان حتی در حفاظت از مرزهای خود نیز ناتوان است

حسن زید درباره شکست‌ها و ناکامی‌های عربستان سعودی طی یک سال گذشته گفت: عربستان از لحاظ ارزش‌های اخلاقی شکست خورد و در زمینه نظامی نیز به شدت ناکام ماند. عربستان حتی در حفاظت از مرزهای خود نیز ناتوان است این در حالی است که تفاوت بسیار زیادی میان توانایی نظامی عربستان و ارتش یمن وجود دارد.

پشتیبانی با هواپیماهای آواکس و ماهواره‌ها نتوانسته که باعث شود عربستان بتواند از مرزهایش حفاظت کند. جوانان انقلابی در ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند بسیاری از مناطق مرزی را به کنترل خود در آورند و اگر فشارها برای توقف پیشروی در داخل عربستان به دلیل عدم جریحه دار کردن احساس سعودی‌ها نبوده، این امکان وجود داشت که شهرهای مهمتری نظیر نجران و جیزان نیز تحت کنترل ارتش یمن قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: ما در یمن با یک ائتلاف بین‌المللی علیه خودمان مواجه شدیم. آمریکا، بریتانیا و فرانسه در این ائتلاف حضور داشتند و حتی یک لحظه نیز تردید نداریم که اسرائیل نیز در حملات علیه یمن نیز مشارکت داشته است و بسیاری از کشورهای عربی نیز عربستان را همراهی کردند با این وجود، ائتلاف علیه یمن نتوانست به اهدافش دست یابد.

اتحاد عربستان با داعش و القاعده

دبیر کل حزب حق یمن گفت: عربستان قصد داشت که قدرت و توانایی‌های خود را به رخ بکشاند اما نتوانست و برای حفظ آبرو، دست به دامان سودان و سومالی برای اعزام نیرو شد. این یک شکست سیاسی و نظامی به شمار می‌آید. البته عربستان طی این یک سال جنایت‌های زیادی در کشتار کودکان و زنان و بیگناهان داشته است. عربستان با حمله به بازارها و کشتار انسان‌ها نشان داد که هیچ ارزشی برای زندگی مردم یمن قائل نیست و این حملات با تمامی ادعاهای عربستان مبنی بر حمایت از ملت یمن در تناقض است. عربستان از همان ابتدای آغاز حملات مرتکب جنایت شد.

وی درباره آینده روند سیاسی در یمن گفت: اگر عربستان حملات را آغاز نمی‌کرد، روند سیاسی به سرانجام می‌رسید. تجاوز عربستان باعث توقف مذاکرات گردید و مانع از آن شد تا طرف‌های سیاسی در ادامه مذاکرات حضور پیدا کند. معتقدم با توجه به شکست اخلاقی، نظامی و امنیتی عربستان و همچنین عدم تحقق هیچکدام از اهداف محور سعودی-صهیونیستی، عربستان تلاش خواهد کرد که به تقویت گروه‌های تروریستی و تکفیری در یمن بپردازد. در واقع عربستان با تروریست‌ها که در داعش و القاعده تجسم یافته، متحد شده است.

دبیرکل حزب حق یمن خواستار توقف حملات سعودی به یمن شد و افزود: تقویت گروه‌های تروریستی در یمن در سایه ادامه حملات جنگنده‌های سعودی سبب شده تا سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مختلف از جمله آمریکا، از این موضوع ابراز نگرانی کنند. بنابراین هیچ راهی برای عربستان باقی نخواهد ماند جز آنکه حملات را متوقف کرده و مزدوران خود را راهی مذاکرات با نمایندگان ملت یمن کند تا شاید در آینده سیاسی یمن نقشی داشته باشند و قطعا این نقش محدود خواهد بود.

حسن زید در پاسخ به سوال دیگری درباره مقاومت ملت یمن در برابر حملات گفت که تمام ملت در دفاع از کشور مشارکت داشتند و شاهد این موضوع، شهدایی است که امروز تقریبا همه خانواده‌ها یک شهید را در این راه داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها