پلی آف لیگ برتر و یک دنیا حرف و حدیث

آغوش باز بسکتبال برای حاشیه های ریز و درشت

حاشیه و بسکتبال با هم گره خورده اند. فرقی ندارد که بسکتبال در چه مرحله ای باشد، مرحله رفت ، مرحله برگشت و یا پلی آف.
کد خبر: ۸۸۶۳۴۴
آغوش باز بسکتبال برای حاشیه های ریز و درشت

به گزارش جام جم ورزشی ، در روزی که پتروشیمی با شهرداری تبریز مسابقه داشت و با برد مقابل این تیم به نیمه نهایی رسید و در روزی که شیمیدر تهران هم ثامن مشهد را در سومین مسابقه پلی آف مغلوب کرد و دیگر تیم حاضر در نیمه نهایی لقب گرفت و در روزی که نفت آبادان با برتری مقابل شهرداری گرگان در آستانه صعود قرار گرفت و در نهایت دانشگاه آزاد تیم شهرداری اراک را شکست داد باز هم حاشیه از سر و کول این لیگ بالا رفت. پرتاب نارنجک، کتک کاری، فحاشی، انجام حرکات زننده از سوی برخی بازیکنان و تحریک تماشاگران اتفاقات تکراری اما سیاه بسکتبال ایران هستند که انگار پایانی هم برای آنها وجود ندارد. در حالی که رقابت های بسکتبال نونهالان هم در جریان است مقایسه این دو لیگ نشان می دهد برخی از ستاره های بسکتبال حتی به اندازه یک کودک هم نمی توانند خوددار و منظم باشند! چاره چیست؟ جریمه؟ محرومیت؟ هیچکدام انگار اثری ندارد. فرهنگی که اینجا جریان پیدا کرده باید خراب کرد و از اول ساخت!

البته فضای بسکتبال بدون اغراق خیلی وقت است که مسموم شده. وقتی کتک کاری، دعوا و حرکات ناشایست به عادت جدا نشدنی بسکتبال تبدیل شده نمی توان انکار کرد فضای این رشته ورزشی مسموم است.

به هر حال پنج شنبه تکلیف دو تیم صعود کننده دیگر به نیمه نهایی مشخص می شود، دیدارهایی که در آن دانشگاه آزاد باید به مصاف شهرداری اراک برود و نفت آبادان مقابل شهرداری گرگان صف آرایی کند.

تیمی که در یک هفته متحول شد

نقد به بسکتبال همیشه وجود دارد، به خصوص حالا که یکی از قوانین فدراسیون بسکتبال در حال زمین زدن یک تیم خوب و منسجم به نام شهرداری اراک است. تیمی همانند شهرداری اراک که تا دور سوم سه بر صفر از دانشگاه آزاد جلو بود حالا با تدوین یک قانون جدید حسابی به زحمت افتاده است. بر اساس این قانون جدید تیم های حاضر در سوپرلیگ بسکتبال می توانند در این مرحله از لیگ سه بازیکن خارجی بیاورند و از دو تای آنها به طور همزمان در ترکیب تیم استفاده کنند. حالا دانشگاه آزاد با جذب ین بازیکن و البته آوردن صمد نیکخواه بهرامی از چین حسابی جان گرفته و در شرایطی که سه بر صفر در دور سوم از شهرداری اراک عقب بود حالا با کسب یک برد به انتظار بازی روز پنج شنبه نشسته است.

به هیچ عنوان قصد حمایت و جانبداری از تیم شهرداری اراک نیست اما این تیم یک فصل تمام زحمت کشید و حالا با قانون جذب سه بازیکن خارجی می بیند که تیم حریفش در یک هفته آنچنان متحول شده که نتیجه دیدارهای پلی آف سه بر یک می شود.

محمد کسایی پور سرمربی شهرداری اراک در اینباره حرف های زیادی برای گفتن دارد همانطور که تعدادی دیگر از سرمربیان لیگ برتری نیز دلشان پر است اما اکنون فرصت حرف زدن نیست، هر چه باشد پلی آف است اما پس از آن هر کس هر چه دل تنگش خواست می تواند بگوید! امان از این خارجی ها...

تیم های خوب و بقیه!

لیگ برتر بسکتبال دو دسته است. تیم های خوب و بقیه تیم ها! این را ما نمی گوییم این را بسیاری از مربیان و کارشناسان در لیگ برتر بسکتبال هم می گویند. به گواه کارشناسان در این فصل از لیگ برتر فقط سه تیم به مفهوم واقعی بسکتبال بازی می کنند، تیم های پتروشیمی، شیمیدر و با کمی ارفاق تیم نفت آبادان. بقیه تیم ها بدون اغراق گاهی با شانس و بخت و اقبال نتیجه می گیرند و از پتانسیل های خود به خوبی استفاده نکرده اند.

نیمکتی که بارها سرنگون شد

در پایان هم بد نیست یادی کنیم از مربی ای که حوصله انتظار در صف را ندارد بنابراین خیلی راحت صف را به هم می زند و با سرنگون کردن همتایانش به نیمکت تیم دلخواه خود می رسد. اینکه این فرآیند چگونه به مرحله اجرایی می رسد نیاز به سال ها تجربه اندوزی در زمینه های خاص بسکتبال ایران است. در اینباره باز هم خواهیم نوشت.

رحمتی پور: این قسمت لیگ جذاب بود

جواد رحمتی پور سرمربی تیم شیمیدر تهران تیمی ساخت که ابتدای فصل چندان رویش حساب نمی شد اما اکنون به مرحله ای رسیده که مدعی قهرمانی محسوب می شود. این تیم با پشت سر گذاشتن ثامن مشهد به نیمه نهایی رسید، صعودی که مقتدرانه هم بود. مشهدی ها هر چه تلاش کردند نتوانستند حداقل یک پیروزی مقابل نماینده تهران به دست بیاورند تا در نهایت با قبول سه شکست پیاپی مقابل این تیم از دور رقابت ها کنار بروند. رحمتی پور درباره دیدار با ثامن مشهد به جام جم ورزشی می گوید: «بازی خیلی سختی بود و ثامن با بهره گیری از بازیکنان خارجی به آنچه می خواست رسید. آنها انگیزه زیادی داشتند و می خواستند به هر شکل ممکن حداقل یک پیروزی هم شده مقابل ما به دست بیاورند اما در نهایت این ما بودیم که پیروز شدیم. » وی افزود: «ما بازی را خیلی خوب شروع کردیم و روی هم رفته خیلی خوب بودیم هر چند گاهی اوقات از جریان مسابقه خارج می شدیم. بازیکنان تیم ما خیلی تلاش کردند و به نوعی آن لحظاتی که از جریان مسابقه خارج می شدند را جبران کردند. » . سرمربی شیمیدر تهران با بیان اینکه برایش فرقی ندارد حریف مرحله نیمه نهایی شهرداری گرگان باشد یا نفت آبادان گفت: «ما باید حریف خود را در نیمه نهایی به خوبی آنالیز کنیم که کار سختی است. صعود به فینال واقعا دشوار است اما ما تمام تلاش خودمان را می کنیم که پیروز میدان باشیم.»

رحمتی پور با جذاب توصیف کردن این مرحله از لیگ درباره حضور پرشمار خارجی ها در پلی آف بسکتبال گفت: « این موضوع در جلسات اولیه سوپرلیگ بسکتبال هم مطرح شد. به هر حال این تصمیمی است که از سوی فدراسیون گرفته شده و باعث شد سطح رقابت ها تغییر کند. برخی از تیم ها به طور کلی تغییر چهره دادند که این باعث می شود زحمات برخی از تیم ها به هدر برود و ضایع شود. تیم هایی که متمول هستند و می توانند خارجی های خوب بگیرند راحت نتیجه می گیرند و زحمات تیم هایی که کل فصل زحمت کشیدند به راحتی هدر می رود. اما روی هم رفته این خارجی لیگ را جذاب تر کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها