دیدار تیم های بسکتبال شهرداری با دانشگاه آزاد در اراک با حساسیت های زیادی همراه است.
کد خبر: ۸۸۶۳۰۴
دادگان به چه کسی اعتماد ندارد ؟ / مصایب 11 باخت دانشگاه آزاد در لیگ برتر بسکتبال

جام جم ورزشی / افشین رضاپور ؛ واکنش دانشگاه آزاد به بازی دوم دور پلی آف برابر شهرداری اراک منحصر به فرد است. انتخاب دو ناظر پیشکسوت برای ارسال گزارش های صحیح به محمد دادگان معاون تربیت بدنی دانشگاه آزاد خبر حیرت انگیزی بود که در برخی سایت ها دیده شد. معاونت تربیت بدنی دانشگاه‌آزاد قصد دارد دو ناظر به اراک بفرستد تا رقابت تیمش با شهرداری این شهر را زیر نظر بگیرند. دادگان که تیمش با یک برد خانگی برای حضور در مرحله نیمه‌هایی لیگ برتر بسکتبال امیدوار شده نگران مسابقه روز پنجشنبه است و به همین دلیل فخرالدین حمزه‌علی‌پور و نصرت‌الله جعفریان را که جزو پیشکسوتان داوری و نظارت در بسکتبال هستند به عنوان نماینده باشگاه به اراک اعزام می‌کند تا گزارش کامل از بازی حساس روز پنجشنبه را به او ارائه دهند.

دانشگاه آزاد در مرحله مقدماتی سه بار برابر شهرداری اراک شکست خورد و در نخستین مسابقه پلی‌آف برنده شد و اکنون برای رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ برتر باید در سه دیدار بعدی هم پیروز میدان باشد در غیر این صورت و با یک شکست از سه بازی آینده، از لیگ برتر حذف می شود.

این حساسیت ها پای دادگان که یک چهره فوتبالی است را به رقابت حساس دو تیم در پلی آف بسکتبال باز کرده است تا پس از انتخاب دو ناظر پیشکسوت نقش خود را در دیدارهای باقی مانده تیمش بیشتر نشان بدهد.

دادگان با این کار چند هدف را دنبال می کند که در وهله نخست ایجاد جنگ روانی در اردوی حریف اراکی است.آنها روی لبه تیغ حرکت می کنند از این رو همه ابعاد بازی در پلی آف بویژه در بعد روانی را زیر نظر دارند. انتخاب دو پیشکسوت بسکتبال آثار روانی روی داوران و کادر برگزارکننده مسابقه ها هم دارد زیرا این دو نفر با وجود محبوبیت و کسوت در بین داوران چند سالی است بنا بر ریاست قهری محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال از لیگ های بسکتبال دور شده اند اما جایگاه آنها همچنان در بین اهالی بسکتبال حفظ شده و قابل احترام است. دادگان با فرستادن دو ناظر باتجربه از صف منتقدان مشحون به اراک شاید بخواهد کمبودهای لیگ برتر را با وجود داشته های فراوان در زمینه نظارت ها به رخ بکشد.نظارت هایی که با اعتراض های فراوان همراه است و تیم های میزبان و میهمان برخی رفتارهای ناظران و داوران را بر نمی تابند.

دادگان با انتخاب دو داور پیشکسوت و بین المللی به اصطلاح اعتراض زیرپوستی خود را نشان داده است و به نظر می رسد گذشت سه مرحله از لیگ برتر بسکتبال نتوانسته است اعتماد او را به مجموعه قضاوت ها و نظارت های لیگ برتر بسکتبال جلب کند.

برداشت دیگری که از رفتار معاون تربیت بدنی دانشگاه آزاد باید کرد احتمال ایجاد حس بی اعتمادی وی نسبت به کادر فنی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد است. دانشگاه آزاد سه دور بازی های لیگ برتر را با 11 باخت پشت سر گذاشت که در پی بیشتر این باخت ها کادر فنی به داوری ها معترض بود. حاشیه هایی که برای تیم ها در تالار دانشگاه آزاد هم طی این سه دور به وجود آمد انگیزه های دادگان برای افزایش نیروهای نظارتی از بیرون را بیشتر کرد تا در صورت نیاز عملکرد کادرفنی را در لیگ برتر بسکتبال خارج از مسایل داوری بهتر ارزیابی کند.

دانشگاه آزاد با تغییراتی که در تیم به وجود آورد هزینه های فراوان خود در این فصل را نشان داد و حتی با وجود اعتراض های قبلی به استفاده تیم ها از سه بازیکن خارجی ، ثابت کرد از طرفداران این طرح است زیرا سه بازیکن خارجی تازه وارد با افزودن کاپیتان صمد نیکخواه بهرامی از اراده دانشگاه آزاد برای راهیابی به دور نیمه نهایی خبر می دهد و طبیعی است دادگان نیز با اهداف متعدد مانند بی اعتمادی به فدراسیون یا کادر فنی تیمش از وجود ناظران غیر رسمی در بازی های رسمی استفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها