رئیس‌جمهور با قدردانی از ملت ایران برای حضور هوشمندانه در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت خود را موظف به احترام به آرای مردم فهیم ایران و متعهد به همکاری با مجلس شورای اسلامی می‌داند.
کد خبر: ۸۸۶۲۳۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی در همایش بین‌المللی صنعت خودرو با رویکرد اقتصاد مقاومتی، انتخابات را دمیدن روح جدید در کالبد جامعه برای حضور و حرکت پرشتاب‌تر در مسیر توسعه و رفاه جامعه دانست و اظهار کرد: همه باید بخوبی باور داشته باشیم صاحب ایران، مردم این کشور هستند و راه و مسیر این کشور را مردم تعیین می‌کنند و نظر مردم برای همه مسئولان باید محترم باشد و محترم هست.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: انتخابات معناداری در ایران انجام شد و آرای مردم صدها جلد کتاب، حرف و رهنمود برای همگان دارد و امیدوارم همه ما درس‌آموز از مکتب ملت ایران باشیم و بدانیم این ملت سربلند در هر مقطعی آرا و حرکتش در سرنوشت این کشور تاثیرگذار بوده و خواهد بود. روحانی بیان کرد: مسیر توسعه و شیوه حکمرانی را مردم مشخص می‌کنند و در مواردی که در سیاست داخلی یا خارجی نظرهای متفاوتی وجود دارد، این آرای مردم است که راه صحیح و درست را برای کشور تعیین می‌کند.

وی اظهار کرد: مردم ایران در این انتخابات گفتند در میان سلیقه‌های مختلف کدام سلیقه به نظر آنان نزدیک‌تر است، البته نظر همه جناح‌ها و سلیقه‌ها برای مردم، دولت و نظام، محترم است و در عین حال با پایان انتخابات، دوران رقابت سیاسی و اجتماعی نیز پایان یافته است و باید همکاری‌ها بیش از گذشته مد نظر همگان باشد.

حمایت از صنعت خودرو دائمی نیست

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در این همایش بین‌المللی با بیان این‌که مسیر برای حرکت و رشد صنعت خودرو در کشور باز شده است، گفت: رضایت مردم برای دولت یازدهم اهمیت ویژه‌ای دارد، این‌که دروازه‌ها را ببندیم، خودرویی تولید و به ملت تحمیل کنیم و به مردم نیز بگوییم قدرت انتخاب شما همین است، چنین منطقی را این دولت ابدا نمی‌پذیرد. رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که همه باید رضایت مردم را جلب کنیم و باید در این مسیر گام‌های جدی در بخش خودرو برداریم، افزود: صنعت خودروسازی در ایران باید به طور کامل خصوصی‌ و رقابتی شود. دولت در این سال‌ها، با ممنوعیت واردات خودرو و اعمال تعرفه‌های سنگین بر آن از این صنعت حمایت کرده است، اما حمایت دولت نمی‌تواند دائم باشد.

ضرورت فعال شدن بخش‌های خصوصی ایران و رومانی

رئیس‌جمهور دیروز علاوه بر شرکت در همایش بین‌المللی صنعت خودرو، یک دیدار دیپلماتیک هم داشت و وزیر خارجه رومانی را به حضور پذیرفت.

روحانی در این دیدار با بیان این‌که فرصت‌های بسیار خوبی برای تقویت همکاری‌ها فراروی بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور هست که باید از آن بهره‌برداری شود، ضرورت فعال شدن بخش‌های خصوصی ایران و رومانی را یادآور شد و تاکید کرد: تهران و بخارست باید فصلی جدید و پرشتاب در تقویت روابط و همکاری‌های مشترک سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و منطقه‌ای بگشایند. لازار کومانسکو، وزیر خارجه رومانی نیز در این دیدار تاکید کرد: بخارست مصمم است سطح همکاری‌های خود را با تهران در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی گسترش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها