افزایش ورود سرمایه خارجی به کشور درماههای اخیر

رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی گفت : جریان ورود سرمایه خارجی به کشور در ماههای اخیر افزایش یافته به طوری که هم اکنون سرمایه گذاری های خارجی که مجوز برای آنها صادر شده به حدود 5/2میلیارد دلار رسیده است.
کد خبر: ۸۸۵۶۳

محمد خزاعی افزود: میزان سرمایه گذاری شرکتهای خارجی در ایران تا پایان سال جاری 950میلیون دلار است که جذب این میزان سرمایه در سالهای اخیر بی سابقه بوده است.
رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران از شرکتها، پیمانکاران و صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران دعوت کرد که در مناقصه طرحهایی که توسط صندوق اوپک و بانک توسعه اسلامی در کشورهای عضو اجرا می شود را شرکت کنند.
محمد خزاعی ، با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش خدمات فنی و مهندسی و پیمانکاری ایران ، ضرورت حضور شرکتهای فعال در مناقصه هایی که توسط صندوق اوپک و بانک توسعه اسلامی در کشورهای عضو این 2نهاد اجرا می شود را مورد تاکید قرار داد.
به گزارش ایرنا، وی افزود: عمده این طرحها برای کشورهای کمتر توسعه یافته به تصویب رسیده است و می تواند بازار مناسبی برای شرکتهای فعال ایرانی باشد.
وی اظهار کرد: ایران از سرمایه گذاران و صاحبان اصلی سهام این 2 نهاد است و شانس برنده شدن شرکتهایی که تابعیت کشورهای عضو صندوق اوپک و بانک توسعه اسلامی را دارند، نسبت به کشورهای غیرعضو بیشتر است.
به گفته وی ، بر همین اساس شرکتهای فنی و مهندسی و پیمانکاران ایرانی می توانند با استفاده از این مزیت در مناقصه های پروژه هایی که توسط این 2موسسه اجرا می شود، شرکت کنند.
خزاعی در ادامه نگرانی بابت آثار سوئ حضور سرمایه گذاران خارجی در بورس اوراق بهادار تهران را بی مورد دانست و اظهار کرد: براساس قوانین و مقررات سرمایه گذاری خارجی در بورس، اشخاص حقیقی و حقوقی نمی توانند بدون اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی به نام خود نسبت به معامله اوراق در بورس، اقدام کنند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: تاکنون تنها برای 3مورد سرمایه گذاری خارجی در بورس کشور مجوز سرمایه گذاری صادر شده است.
خزاعی اضافه کرد: سرمایه گذاری اشخاص خارجی در بورس از حیث میزان نقل و انتقال سرمایه تابع محدودیت های مقداری و زمانی آیین نامه مذکور است ، از جمله این که حداکثر 10درصد سهام مورد معامله در بورس اوراق بهادار توسط سرمایه گذاران خارجی قابل خرید است ، لذا حدود فعالیت خارجی در بورس مشخص بوده و نگرانی از بابت آثار سو آن بر اقتصاد کشور وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها