مرورگر کروم یکی از محبوب‌ترین مرورگرها در میان کاربران جهان است، اما این مرورگر نیز همچون بسیاری از مرورگرهای دیگر گاهی هنگ می‌کند و عملکرد آن با مشکل مواجه می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۹۶۰
شناسایی دردسرسازان کروم

به گزارش جام جم کلیک،در این شرایط چنانچه کاربر خوش شانس باشد، هنگ پس از مدتی کوتاه رفع شده و ادامه فعالیت با روندی عادی یا با کندی همراه است.

اما گاهی نیز کاربران با بدشانسی مواجه می‌شوند و هنگ‌های پی‌در‌پی رخ می‌دهد یا حتی مرورگر به‌طور کامل هنگ می‌کند و عملکرد سیستم‌عامل را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

آیا می‌دانید در این شرایط چه چیزی موجب بروز مشکل در عملکرد مرورگر می‌شود؟ دوست دارید بسرعت عامل دردسرساز را شناسایی و آن را غیرفعال کنید؟

برای شناسایی این‌گونه عوامل کافی است به محض مشاهده کاهش سرعت در عملکرد مرورگر، ترفند زیر را اجرا کنید:

1- کلیدهای Shift + Esc را از روی صفحه‌کلید فشار دهید تا پنجره اختصاصی مدیریت وظایف (Task Manager) کروم نمایش داده شود.

2- در این پنجره فهرستی از تب‌های فعال، افزونه‌های نصب شده در مرورگر و... قابل مشاهده است.

شما می‌توانید با کلیک روی عنوان ستون Memory، میزان حافظه اشغال شده توسط هر پردازش یا فعالیت را مرتب کرده و به‌این‌ترتیب پردازش‌هایی که بیشترین حافظه رم را اشغال کرده‌اند، شناسایی کنید.

3- همچنین می‌توانید با مرتب‌سازی اعداد به‌نمایش درآمده در ستون CPU میزان اشغال‌سازی پردازشگر مرکزی را مشاهده کنید و پس از شناسایی هریک از عوامل دردسرساز (ممکن است یکی از سایت‌های به‌نمایش درآمده یا حتی یکی از افزونه‌های نصب شده روی مرورگر باشد).

با انتخاب گزینه‌ موردنظر و کلیک روی End Process پردازش را غیرفعال کنید و عملکرد مرورگر را به حالت عادی بازگردانید.

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها