یخ سالن‌های نمایش فیلم بعد از جشنواره فیلم فجر هنوز آب نشده است

بفرمایید ته دیگ اکران

با سپری شدن روز و شب‌های شلوغ و پرتماشاگر جشنواره فیلم فجر، سینماها هنوز به روال پیش از این رویداد برنگشته‌اند و به نظر می‌رسد کمی زمان می‌برد تا سالن‌های نمایش فیلم به مسیر طبیعی خود برگردند و تماشاگران به فیلم‌های روی پرده روی‌خوش نشان دهند.
کد خبر: ۸۸۲۰۴۶
بفرمایید ته دیگ اکران

اما با اکران فیلم‌های جدید کوچه بی نام، منو کجا می‌بری؟، آزادی مشروط و آمین خواهیم گفت؟ سینما بتدریج تغییر چهره می‌دهد.

ترکیب این فیلم‌ها و دیگر آثاری که در نوبت نمایش هستند، طوری نیست که بتوان در یک ماه و اندی باقیمانده تا پایان سال به اکرانی پررونق امید بست، بجز تک فیلم «من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی و بازی رضا عطاران که جزو فیلم‌های اکران نوروزی سال 95 محسوب می‌شود و نمایش خود را از هفته بعد آغاز خواهد کرد.

به گزارش جام‌جم، سالن‌های سینما در روزهای بعد از جشنواره همیشه همین‌طور است؛ بی‌روح و کسل‌کننده و با تماشاگرانی اندک. معمولا فیلم‌های خوب و با مولفه‌های بالای فروش پیش از جشنواره روی پرده می‌روند و فیلم‌هایی که بعد از جشنواره اکران می‌شوند، آنهایی هستند که معیارهای جذب مخاطب گسترده را ندارند یا کمتر دارند یا به دلایل مختلف، پخش‌کننده نتوانسته از فرصت‌های مناسب اکران استفاده کند.

این روزها هم بیشتر سینماها سوت و کور است و در مقایسه با صف‌های شلوغ تماشاگران در جشنواره فیلم فجر، تعداد مخاطبان به شوخی می‌ماند. هرچند به نظر می‌آید استقبال تماشاگران از جشنواره فیلم فجر امسال هم در مقایسه با سال‌های رونق سینما در دهه‌های گذشته خیلی چشمگیر نبود و مانور و تمرکز مسئولان جشنواره و مدیران سینمایی روی جمعیت نیم میلیونی مخاطبان این رویداد در مقایسه با میلیون‌ها نفری که امکان و ظرفیت رفتن به سینما را دارند، کمی بیش از اندازه و خوشبینانه بود.

کوچه بی‌نام

هر چند شروع خوب «کوچه بی‌نام» که بتازگی اکران شده، کورسوی امیدی در گیشه به وجود آورده، اما می‌دانیم که زمستان سینما با یک گل نصفه و نیمه بهار نمی‌شود. این فیلم باوجود تحسین و تمجید تماشاگران و داوران در جشنواره سال گذشته فیلم فجر یک سال راهی به اکران پیدا نکرد و بتازگی موفق شده امکان نمایش عمومی پیدا کند این فیلم قصه‌ای اجتماعی دارد و داستان دو خانواده را روایت می‌کند که حضور یکی از فرزندان آنها در حادثه سقوط هواپیما، رازهایی از گذشته را برملا می‌کند.

کارگردان کوچه بی‌نام، هاتف علیمردانی است که اخیرا با فیلم «هفت ماهگی» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

باران کوثری برای بازی در این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره سی و سوم فیلم فجر شد.

آزادی مشروط و منو کجا می‌بری؟

اما از فردا هم دو فیلم جدید دیگر اکران می‌شود؛ منو کجا می‌بری؟ و آزادی مشروط. منو کجا می‌بری؟ که با دو سال تاخیر اکران می‌شود، نخستین فیلم سینمایی حمید زرگرنژاد است که بازیگرانی چون سعید راد در آن بازی می‌کنند. این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و قصه سربازی را به تصویر می‌کشد که در روزهای پایانی خدمت خود درگیر ماجرایی می‌شود. منو کجا می‌بری؟ ابتدا پایان خدمت نام داشت و در نخستین نمایش خود در بخش رقابتی «نگاه نو» (مسابقه فیلم‌های اول) در سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روی پرده رفت و در بخش‌های بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگری مرد و همچنین بهترین فیلمبرداری، نامزد دریافت جایزه بود که از این میان امیر جدیدی توانست جایزه بهترین بازیگری مرد بخش «نگاه نو» این جشنواره را از آن خود کند. نویسنده فیلمنامه منو کجا می‌بری؟ بهروز افخمی است.

آزادی مشروط هم نخستین ساخته سینمایی حسین مهکام است که پیشتر به عنوان فیلمنامه‌نویس فعالیت می‌کرد. این فیلم 72 ساعت زندگی خانواده‌ای را نشان می‌دهد که با یک مشکل مهم مواجه‌اند و سعی در برطرف کردن آن دارند.

رامبد جوان، هنگامه قاضیانی، شاهرخ فروتنیان، حسین پاکدل، بهاران بنی‌احمدی و علیرضا آقاخانی برخی بازیگران آزادی مشروط هستند.

تا آمدن احمد

قرار است یک فیلم دفاع مقدسی با عنوان «تا آمدن احمد» به کارگردانی صادق صادق‌دقیقی نیز اکران شود این فیلم حال و هوای 8 سال جنگ تحمیلی را دست‌مایه روایت خود قرار داده است. مهدی فقیه و افسر اسدی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

یک فرزاد حسنی متفاوت

در گروه سینمایی هنر و تجربه هم این روزها دو فیلم جدید اکران شده است؛ یکی فیلم مستند «زمناکو» ساخته مهدی قربان‌پور که اخیرا در جشنواره فیلم فجر حاضر بود و دیگری «آمین خواهیم گفت» به کارگردانی سامان سالور که ساخت فیلم‌هایی چون تمشک، چند کیلو خرما برای مراسم تدفین و سیزده 59 را در کارنامه دارد.

بازی و گریم متفاوت فرزاد حسنی از نکات جالب این فیلم است.

علی رستگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها