یک پزشک متخصص می گوید، سردردهای تنشی را می توان با نگاه داشتن یک مداد در میان دندان ها بطوریکه به آن فشاری وارد نشود، تسکین داد.
کد خبر: ۸۸۱۱۵۱
تسکین سردرد با مداد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا از پایگاه اینترنتی دیلی میل، دکتر جین لئوناردمعتقد است :بیشتر سردردها تنشی ناشی از استرس، اضطراب، خستگی و ناراحتی عاطفی هستند.
وی ادامه داد: این سردردها معمولا با اسپاسم عضلات صورت، گردن، فک و پوست سر ایجاد می شود. بیماران معمولا برای تشخیص منبع درد ، گیجگاه خود را می گیرند که این کار به دلیل اسپاسم یک عضله فن مانند در سراسر گیجگاه است که از پشت سر به نام تمپورال گسترش یافته است.
این اسپاسم ها همچنین مربوط به عضلات فک است و می تواند نشانه ای از اختلال مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) باشد که معمولا با دندان قروچه کردن در طول خواب ایجاد می شود.
این پزشک خاطر نشان می کند که نگاه داشتن یک مداد در میان دندان ها می تواند به سست کردن عضلات فک کمک کند.
وی افزود: این تمرینی برای سست کردن عضلات فک است که دچار اسپاسم شده اند.
فک یکی از پیچیده ترین مفاصل بدن است و هر مشکلی که عضلات ، رباط ها، دیسک ها، غضروف و استخوان های فک را از کارکرد درست بازدارد به ابتلا به اختلال در مفصل گیجگاهی فکی منجر می شود.
تخمین زده می شود که یک چهارم از انسان ها در برهه ای از زمان به این اختلال که با درد و صدا کردن مفصل فک مشخص می شود، مبتلا می شوند.
اختلال مفصل گیجگاهی فکی عارضه های متفاوتی است که منجر به درد و حساسیت در مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) می شود. TMJ یک مفصل لولایی است که در هر طرف سر قرار دارد و فک پایین را به استخوان گیجگاه جمجمه متصل می کند.
عواملی که منجر به اختلالات مفصلی می شود متعدد است و شامل ساییدگی و پارگی و التهاب و ورم مفاصل، ضربه، استرس، بعضی پلاک های دندانی و فشردن و ساییدن دندان ها روی یکدیگر است. درد در رابطه با اختلالات مفصلی می تواند از کم تا شدید متغیر باشد. این عارضه ممکن است موقت یا مزمن باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها