برای پیشگیری از طاسی سر به ویژه در مردان باید با مشورت با پزشک متخصص پوست و مو در گام‌های اول به بررسی عوامل ژنتیک، سطح هورمون‌ها و ... پرداخت تا از طاسی سر در سالمندی مصون ماند.
کد خبر: ۸۸۰۷۵۷
چگونه از طاسی سر در سالمندی در امان باشیم
به گزارش جام جم سرا ، حسین نحوی‌نژاد دکترای سالمندشناسی گفت: عوامل مختلفی نظیر وراثت، هورمون‌ها، اضطراب و هیجانات می‌توانند فرد را به سمت ریزش موی مجدد سوق دهند که ریزش مو هم در گروه آقایان و هم در گروه خانم‌ها و در پیران و جوانان رخ می‌دهد.
وی گفت: شایع‌ترین نوع ریزش مو، طاسی نوع مردانه یا آندروژنیک است که با وراثت، هورمون‌ها و افزایش سن رابطه دارند.
نحوی نژاد با اشاره به طاسی‌های گوناگون گفت: در سالمندی به دلیل افزایش سن، تغییر سطح هورمون‌ها و... شاهد ریزش مو هستیم که اگر با علل آن آشنا شویم، می‌توانیم از آن دور شویم.
وی افزود: از آنجایی‌که دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد، تعیین دلیل اصلی قبل از شروع درمان از اهمیت زیادی برخوردار است که در حال حاضر دو نوع دارو جهت جلوگیری از گسترش طاسی نوع مردانه شدید در دسترس می‌باشد.
نحوی نژاد گفت: فیناسترید در جهت خنثی‌سازی اثرات هورمون‌ مردانه تسترون فعالیت می‌نماید، این دارو تنها با نسخه پزشک عرضه می‌شود و نحوه مصرف آن خوراکی است و از استفاده آن در زنان به دلیل عوارضی که در باروری به جای‌ می‌گذارد، خودداری به عمل می‌آید.
به گفته وی ماینوکسیدیل که بر روی سر استفاده می‌شود و از طریق مخالفت از سرکوب هورمونی ریشه موها عمل می‌کند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته همه موارد به این دارو جواب نمی‌دهند و اگر مؤثر باشد نیز جهت بروز اثرات آن چند ماه وقت لازم است و نیز به ندرت رویش مجدد کامل مشاهده می‌شود.
وی گفت: برای پیشگیری از طاسی سر به ویژه در مردان باید با مشورت با پزشک متخصص پوست و مو در گام‌های اول به بررسی عوامل ژنتیک، سطح هورمون‌ها، هیجان عاطفی ناگهانی، تأثیر مصرف داروهای گوناگون، مصرف زیاد از حد ویتامین A و... پرداخت تا از طاسی سر در سالمندی مصون ماند.
منبع : باشگاه خبرنگاران
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها