فرمانده عملیات بغداد اعلام کرد که این فرماندهی در طرح جدیدی که از هفته جاری شروع شده، برای جلوگیری از نفوذ تروریست ها به کمربند امنیتی بغداد، یک دیوار 100 کیلومتری به دور این شهر احداث می کند.
کد خبر: ۸۷۹۱۵۲
دیوار 100 کیلومتری به دور بغداد کشیده می شود

به گزارش جام جم آنلاین، سرلشکر عبدالامیر الشمری ضمن بیان این مطلب که روز پنجشنبه در سایت عراقی السومریه نیوز منتشر شد و واکنش هایی را به دنبال داشت، گفت: به خاطر مسایل امنیتی، اطراف بغداد دیوارکشی امنیتی می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح از اول ماه فوریه جاری آغاز شده است، افزود: تمامی دیوارهای بتونی پیش ساخته از داخل پایتخت جمع آوری شده و در اطراف این شهر به طول یکصد کیلومتر کاشته خواهند شد.

به گفته وی سه گردان فنی مهندسی مسئولیت ایجاد این دیوار امنیتی را برعهده دارند و هر گردان 20 کیلومتر از این طرح را اجرا می کند.

سرلشکر الشمری بدون اشاره به هزینه ی ساخت این دیوار بتونی اضافه کرد که کارهای اولیه طرح که شامل حفر خندقی به عمق دو متر و عرض سه متر است، آغاز شده است.

به گفته وی، این دیوار بتونی با دوربین های مدار بسته به صورت تمام وقت کنترل امنیتی می شود و دروازه های ویژه ایست بازرسی برای عبور و مرور خودروها و افراد ایجاد خواهد شد و از دستگاه های کشف مواد منفجره و سگ های آموزش دیده در این طرح بهره گرفته می شود.

سرلشکر عبدالامیر الشمری ادامه داد که منطقی نیست روزانه 100 هزار خودرو سنگین وارد پایتخت شوند، در صورتی که با ایجاد این دیوار امنیتی تمامی این خودروها در خارج از محیط پایتخت بطور دقیق تفتیش خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد که برخی از منافذ نفوذ تروریست ها به بغداد در حال حاضر خارج از کنترل امنیتی نیروهای عراقی هستند و با ایجاد دیوار امنیتی همه این مناطق در دایره امنیتی پایتخت قرار خواهند گرفت.

فرماندهی عملیات امنیت بغداد سه شنبه گذشته بطور رسمی از احداث دیوار بتونی امنیتی در اطراف بغداد برای ممانعت از نفوذ تروریست ها به داخل پایتخت خبر داده بود که متعاقب آن 'اسکندر وتوت' عضو کمیسیون امنیت دفاع پارلمان از این اقدام استقبال کرد.

اما برخی از اعضای فراکسیون عرب سنی 'اتحاد قوا' نسبت به این اقدام فرماندهی عملیات امنیت بغداد به دیده شک و تردید نگاه کرده و ایجاد دیوار بتونی را تایید نکرده اند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها