مجرم کهنه کار که به بهانه فروش سکه‌های عتیقه با همدستی پنج پلیس قلابی خریداران را سرکیسه می‌کرد، قبل از سرقت از آخرین طعمه خود در هشتگرد دستگیر شد.
کد خبر: ۸۷۸۲۹۷

به گزارش جام‌جم، اوایل آذر امسال مردی با حضور در اداره جعل و کلاهبرداری استان زنجان از ماموران قلابی به اتهام سرقت 56 میلیون تومان از پول هایش شکایت کرد. مالباخته در اظهاراتش گفت: به اموال عتیقه و زیر خاکی علاقه دارم. چند هفته پیش از طریق یکی از دوستانم با مرد 64 ساله‌ای آشنا شدم که مدعی بود در زمینه خرید و فروش اشیای عتیقه و زیر خاکی فعالیت دارد. او با نشان دادن چند سکه طلا اعتمادم را جلب کرد وبا وی وارد معامله شدم. خانه‌ام را فروختم و 56 میلیون تومان را برای این معامله به خانه پیرمرد و شریکش بردم.

وی اضافه کرد: در حال گفت‌وگو بر سر قیمت سکه‌های طلا و زیرخاکی‌ها بودیم که ناگهان زنگ در به صدا در آمدو پنج مرد که لباس پلیس به تن و بی‌سیم و دستبند به دست داشتند،وارد شدند. می‌گفتند به ما گزارش شده شما در حال معامله زیر خاکی هستید . دست و پایم را با طناب بستند و مرا داخل حمام خانه انداختند. بعد از مدتی توانستم دست و پایم را باز کنم و پس از خروج از خانه در پرس‌وجو از اهالی متوجه شدم آنها مامور پلیسی را ندیده‌اند و دو فروشنده با این ترفند پول‌هایم را سرقت کرده‌اند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و چهره‌نگاری از متهمان همگی تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. ماموران در جــریـان تجسس‌های خود به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد همان روزی که این سرقت انجام شده سرباز یکی از کلانتری‌ها به‌طور اتفاقی پلاک یک خودروی پژو را که در محله با سرعت در حرکت بوده؛ یادداشت کرده و گمان نمی‌کرده آنها سارق باشند. مشخصات این خودرو در اختیار گشت‌های پلیس قرار گرفت و با گذشت دو ماه از وقوع این سرقت، روز‌های پایانی هفته گذشته ماموران دو فروشنده سکه‌ها را در شهرستان نظر آباد هشتگرد و دو پلیس قلابی را سوار خودروی پژو در شهرستان تالش دستگیر کردند. سرهنگ جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این باره گفت: سرکرده باند به نام عسکر معروف به «پیری» نیز از سال‌های 69 تا 93 به اتهام سرقت مسلحانه، کلاهبرداری، سرقت به عنف، سرقت با ورود به عنف به خانه‌ها در شهرهای مازندران، هرمزگان، اردبیل، تالش و گیلان 20بار دستگیر و روانه زندان شده بود .

وی اضافه کرد: تحقیقات از متهمان نشان داد آنها از چند خریدار سکه‌های عتیقه نیز به این شیوه سرقت کرده‌اند و سرکرده باند برای هر سرقت سه میلیون تومان به همدستانش می‌داد. متهمان برای سرقت به شهرستان هشتگرد رفته بودند که قبل از اقدام به دزدی دستگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها