گاهی برخی فهرست‌ها در نرم‌افزار اکسل دارای عناوینی در اولین سطر یا اولین ستون هستند که با اسکرول کردن صفحه به پایین نیز نیازمند مشاهده این عناوین هستید.
کد خبر: ۸۷۶۰۴۸
انجماد سطرها و ستون‌ها در اکسل

به‌عنوان مثال ممکن است در اکسل اطلاعات تماس مخاطبان خود را وارد کرده باشید و دو ستون به شماره تلفن و فکس نیز اختصاص داده باشید.

با اسکرول کردن صفحه به پایین و هنگامی که سطر اول از دید شما پنهان می‌شود، تشخیص ستون مربوط به شماره تلفن از ستون فکس دشوار است و نیازمند اسکرول مجدد به بالا برای مشاهده عناوین ستون‌ها خواهید بود.

از جمله امکاناتی که اکسل برای رفع این مشکل در اختیار کاربران قرار داده قابلیت Freeze Top Row است.

به کمک این قابلیت اولین سطر فایل اکسل شما در اصطلاح منجمد شده و بدون تغییر در بالای فهرست باقی مانده و همیشه قابل مشاهده است.

این قابلیت بسیار مفید است، اما گاهی این شرایط برای چند سطر از بالا یا چند ستون اولیه فایل شما به‌وجود می‌آید و مشکلی که کاربران با آن مواجه هستند نا‌توانی در انجماد چند سطر است.

بسیاری از کاربران چند سطر بالایی را انتخاب کرده و آنها را با استفاده از Freeze Panes منجمد می‌کنند.

اما نتیجه کار متفاوت از آن چیزی است که نیاز داشته‌اند (در بیشتر موارد تعداد زیادی از سطرهای فایل اکسل منجمد می‌شوند)‌ اگر شما نیز با این شرایط مواجه شده‌اید و به‌دنبال راهکاری ساده برای انجماد سریع سطرها و ستون‌ها در اکسل هستید روش زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

1 ـ نرم‌افزار اکسل را اجرا کرده و فایل موردنظر را در آن فراخوانی کنید.

2 ـ قانونی که هنگام انتخاب سطرها و ستون‌ها برای انجماد باید رعایت کنید این است که ماوس خود را در سلولی قرار دهید که یک سطر و ستون جلوتر از سطر و ستون‌هایی باشد که قصد دارید آنها را منجمد کنید.

به‌عنوان مثال چنانچه قصد دارید 3 سطر اول فایل اکسل را منجمد کنید کافی است سلول اول در سطر چهارم را انتخاب کرده سپس با مراجعه به بخش View از ریبون بالا، روی Freeze Panes کلیک کرده و در ادامه دوباره گزینه Freeze Panes را انتخاب کنید.

نکته: چنانچه بخواهید سه سطر و پنج ستون ابتدایی را منجمد کنید تا از بالا و سمت چپ، عناوین موجود در فایل شما ثابت و قابل مشاهده باشد ‌باید سلول موجود در سطر چهارم و ستون ششم را انتخاب کنید.

امیر عصاری

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها