رئیس شورای رقابت در گفت‌وگو با جام‌جم:

همه خودروها را قیمت‌گذاری نمی‌کنیم

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

شورای رقابت از چرخه قیمت‌گذاری خودرو کنار بکشد

دبیر کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از دخالت دولت و شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو، خواستار واگذاری این صنعت به بخش خصوصی و قیمت‌گذاری در حاشیه بازار شد.
کد خبر: ۸۷۴۵۵۵
شورای رقابت از چرخه قیمت‌گذاری خودرو کنار بکشد

سیدمحمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال حاضر سهامدار صنعت خودروسازی است، این موضوع کنترل بازار مصرف را با مشکل مواجه می‌کند. در حالی که واگذاری این صنعت به بخش خصوصی، کیفی سازی و قیمت‌گذاری واقعی محصولات خودروسازان را به دنبال دارد.

وی افزود: دولت باید ناظر اجرای پروژه‌های صنعتی باشد و کیفی‌سازی محصولات در اولویت قرار گیرد. در این راستا می‌تواند مقدمات حضور شرکت‌های مطرح خودروسازی برای تولید قطعات مختلف در داخل کشور را فراهم کند. مونتاژ خودرو به تنهایی کافی نیست.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثرات زیانبار تحریم‌ها بر صنعت خودروسازی کشور اظهار داشت: صنعت خودروسازی تکیه گاه ایران در بخش تولید و اشتغال است که بیشترین آسیب را در جریان تحریم‌ها متحمل شد. اکنون فرصت مناسب فراهم شده و انحصار داخلی صنعت خودرو در حال شکستن است. امیدواریم با ورود شرکت‌های صاحب‌نام خارجی، فضای رقابتی بیشتری را در کشور شاهد باشیم.

بیاتیان اظهار داشت: خوشبختانه ظرفیت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی در کشور وجود دارد، وزارت صنعت باید از شرایط موجود برای رونق بازار خودرو استفاده کند. البته این موضوع به معنای نفی حضور خودروسازان داخلی نیست. کیفی‌سازی و تنوع خدمات در کنار افزایش تعرفه‌ها به ایجاد فضای رقابتی سالم منتهی می‌شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قیمت‌گذاری خودرو نباید در بخشی از دولت و حاکمیت تحت عنوان «شورای رقابت» به صورت دستوری انجام ‌شود، زیرا قیمت اصلی با توجه به شرایط بازار تغییر می‌کند. دلال‌ها و واسطه گران هم از شرایط موجود استفاده کرده و با پیش‌خرید باعث اختلال عرضه و قیمت خواهند شد. در حالی که اگر قیمت‌ها در حاشیه بازار تعیین شود، ارتقای کیفی، تنوع محصول، افزایش تیراژ و در نهایت کاهش قیمت خودروها را خواهیم داشت.

به اعتقاد بیاتیان، مشتری مداری تنها کاهش قیمت نیست، باید تنوع، کیفیت و ایمنی خودروها را افزایش داد. با رعایت این موارد، مطمئن باشید تولیدات داخلی در اولویت قرار می‌گیرند و می‌توان امیدوار بود که اعتماد از دست رفته به بازار خودروی کشور برگردد.

رضا گلین شریف دینی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها