رئیس سازمان نهضت سواد آموزی خبر داد

اجرای طرح محدودیت بیسوادان از ابتدای سال 95

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: طرح محدودیت بیسوادان مصوبه دولت است و از ابتدای سال 95 اجرا می‌شود و شامل محدودیت در صدور گواهینامه رانندگی و صدور پروانه کسب است.
کد خبر: ۸۷۲۸۱۵
اجرای طرح محدودیت بیسوادان از ابتدای سال 95

به گزارش جام جم آنلاین ، علی باقرزاده در خصوص عدم وجود اطلاعات از سطح سواد و تحصیل 4 میلیون نفر در کشور اظهار داشت: یک پایگاه اطلاعات ثبتی تهیه کرده‌ایم تا مدل شمارش و تعیین وضعیت سواد را در کشور عوض کنیم.

وی ادامه داد: اطلاعات سطح سواد 48 میلیون نفر تا حال حاضر تهیه شده است و 4 میلیون نفر دیگر نیز در حال تهیه است؛ از این 4 میلیون نفر حدود 3 میلیون و 500 هزار نفر بالای 25 سال هستند.

باقرزاده افزود: از دفاتر امتحانی، اطلاعات بخشی از این افراد را ثبت کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال، تکلیف این افراد روشن شود.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در خصوص طرح محدودیت بیسوادان خاطرنشان کرد: این طرح مصوبه دولت است و از ابتدای سال 95 اجرا می‌شود؛ یعنی محدودیت در صدور گواهینامه رانندگی و صدور پروانه کسب است؛ ضمن اینکه در این طرح تعهد کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی برای توأم کردن خدمات آموزشی با خدمات حمایتی و مالی نیز پیش‌بینی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها