رئیس سازمان نهضت سواد آموزی خبر داد

اجرای طرح محدودیت بیسوادان از ابتدای سال 95

معاون آموزش سازمان سوادآموزی:

باسواد شوید، پاداش بگیرید!

معاون آموزش سازمان سوادآموزی کشور گفت: در قالب طرح ویژه که برای نخستین بار در دنیا اجرا می شود، بیسوادان زیر 50 سال کشور درصورت باسواد شدن، پاداش مادی می گیرند.
کد خبر: ۸۲۶۷۱۸
باسواد شوید، پاداش بگیرید!

محمد مهدی زاده سئوادروز دوشنبه در نخستین همایش سوادآموزی عشایر فارس در باشگاه فرهنگی رفاهی فرهنگیان شیراز افزود: براساس این طرح که بر مبنای مصوبه هیات دولت اجرا می شود، اگر افراد بیسواد به صورت خودآموز باسواد شوند، هزینه تمام شده بابت آموزش و پاداش سوادآموزی به آنها تعلق خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: آموزش دهندگان به بیسوادان به ازای هر نفر شش میلیون و 800 هزار ریال دستمزد می گیرند و بیسوادان زیر 50 سال هم رقمی حدود یک میلیون و 300 هزار ریال پاداش دریافت می کنند.

افزایش سرانه سوادآموزی در جامعه عشایری

معاون سازمان سوادآموزی کشور با بیان این که کلید مشکلات جامعه در لابه لای الفبا نهفته است، گفت: عشایر که از اقشار موثر جامعه هستند از دیرباز به دلیل پراکندگی و کوچ با دشواری هایی برای سوادآموزی مواجه بودند و امید است با اجرای طرح این سازمان که ویژه جامعه عشایری است، شاهد ریشه کنی بیسوادی در این جامعه باشیم.

به گزارش ایرنا، وی گفت: بر اساس این طرح که با کمک معلمان شاغل در آموزش وپرورش عشایری اجرا می شود، 10 درصد دستمزد بیشتر برای آموزش افراد بیسواد در نظر گرفته شده و سرانه سوادآموزی در جامعه عشایری نیز افزایش یافته است.

مهدی زاده، اداره کل آموزش وپرورش فارس را در آموزش عشایری و بیسوادان این جامعه در کشور پیشرو خواند و گفت: طرح ویژه سوادآموزی جامعه عشایری امسال علاوه بر فارس در چند استان دیگر که محل زندگی عشایر هستند، اجرا می شود.

جامعه عشایر استان فارس متشکل از سه ایل قشقایی، خمسه و لر و هشت طایفه مستقل است که در مجموع سه و نیم درصد از جمعیت استان فارس و 12 و نیم درصد از جمعیت عشایر کل کشور را شامل می شود.

براساس آمار موجود تا پایان سال 93 جمعیت استان فارس چهار میلیون و 811 هزار و 98 نفر اعلام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها