پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: با ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رئیس‌جمهور، 12تیر به‌عنوان روز افشای حقوق‌بشر آمریکایی نامگذاری شد.
کد خبر: ۸۷۱۹۶۸

مشکلی برای عبور از باب‌المندب نداریم

امیر دریادار غلامرضا بیغم، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در واکنش به برخی اظهارنظرها درباره مشکلات احتمالی کشتی‌های ایرانی برای عبور از باب‌المندب، در پس قطع رابطه جیبوتی با ایران، به فارس گفت: تنگه باب‌المندب از جمله آبراه‌های بین‌المللی است که کشتی‌های تمام کشورهای جهان ازجمله جمهوری اسلامی می‌توانند از آن عبور کنند و دراین باره هیچ مشکلی وجود ندارد.

توضیح جابری انصاری درباره نامه تغییر نام یک خیابان

حسین جابری انصاری، سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به پرسشی درباره نامه وزارت امورخارجه به شورای شهر تهران درباره نامگذاری خیابانی به نام شهید شیخ نمر گفت: آنچه در این نامه به آن اشاره شده، ضرورت طی روال معمول در زمینه نامگذاری از نظر مشورت با شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه است که مورد تائید قرار گرفته است.

ابهام در علت فوت رکن‌آبادی

احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره تعیین علت درگذشت دیپلمات کشورمان در فاجعه منا به میزان گفت: جواب آزمایش‌های مرحوم رکن‌آبادی آماده و به مراجع قضایی تحویل داده شده و درباره تعیین علت فوت منتظر نتایج نمونه‌برداری‌ها از عربستان هستیم.

توقف اعزام دانشجویان تاجیک به ایران

وزیر معارف و علوم تاجیکستان در اقدامی سوال‌برانگیز، به واسطه آنچه مشکلات امنیتی در ایران خواند، از توقف اعزام دانشجویان تاجیک به ایران خبر داد.

به گزارش فارس و به نقل از تاج نیوز، نورالدین سعیداف، وزیر معارف و علوم تاجیکستان مدعی شد: تاجیکستان نمی‌خواهد امنیت شهروندانش را به خطر اندازد.

تلاش‌ها برای شناسایی و دستگیری حمله‌کنندگان به سفارت

وزارت کشور طی اطلاعیه‌ای درباره حرف و حدیث‌ها درباره برکناری معاون امنیتی استاندار تهران اعلام کرد: اعلام قصور در بروز حادثه تعرض به سفارت عربستان به عنوان دلیل برکناری معاون سابق امنیتی استانداری تهران از سوی قائم مقام و سخنگوی محترم وزارت کشور نه به‌معنای انحصار موارد قصور در بروز این حادثه به عملکرد معاون سابق امنیتی استانداری تهران و نه به معنای توضیح تنها دلیل تغییر این مسئول سابق استانداری تهران است و قبلا نیز در موارد دیگری از طریق استاندار محترم تهران، تذکرات لازم به وی داده شده است. برابر بررسی‌های اولیه، مراتب بروز قصور از سوی معاون سابق امنیتی استانداری تهران برای مسئولان ذی‌ربط وزارت کشور احراز و با توجه به موضوعیت سرعت عمل در تصمیم‌گیری، دستور تعویض معاون ذی‌ربط استانداری تهران صادر شده است. بدیهی است تشخیص قصور یا تقصیر در انجام وظیفه قانونی، خارج از صلاحیت مدیر برکنار شده است.

همزمان عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در مورد پرونده تعرض به سفارت عربستان اعلام کرد: شناسایی، دستگیری و تحقیق از متهمان ادامه دارد.

ایران شکایتش را از روسیه پس گرفت

تسنیم به نقل از راشاتودی نوشت: دیمیتری راگوزین، معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد: ایران شکایت خودرا از روسیه در رابطه با تحویل سامانه موشکی اس- 300 پس گرفته است.

تدوین آیین‌نامه های برجام از سوی آمریکا و اروپا

مجید تخت روانچی، معاون وزیر امور خارجه دیروز در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی کشورمان از تدوین آیین‌نامه های اجرایی برجام برای بنگاه‌های اقتصادی از سوی آمریکا و اروپا خبر داد و آن را مهم توصیف کرد. وی گفت: براساس برجام، از روز اجرا، همه تحریم‌های اقتصادی، تجاری و بانکی و مالی لغو می‌شود و تحریم‌های آمریکا و اروپا نیز برداشته خواهد شد. به گزارش فارس، وی افزود: بعد از برجام باید آمادگی گشایش ال سی وجود داشته باشد.

مذاکره کری و لاوروف درباره روابط تهران و ریاض

تسنیم نوشت: صبح دیروز جان کری و سرگئی‌لاوروف وزرای خارجه آمریکا و روسیه تلفنی درباره روابط ایران و عربستان گفت‌وگو کردند.

مهدی هاشمی بستری شد

وحید ابوالمعالی، وکیل مهدی هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره دلیل بستری شدن موکلش در بیمارستان گفت: هفته گذشته موکلم از ناحیه پا دچار مصدومیت شد که با مداوای سرپایی به زندان برگشت ولی دلیل بستری شدن اخیر وی مصدومیتش از ناحیه پا نیست، بلکه به دلیل وجود ضایعه‌ای در ناحیه شکم اوست. وی ادامه داد: پزشکان با تشخیص وجود غده‌ای خطرناک در شکم مهدی هاشمی، وی را تحت عمل جراحی با بی‌هوشی کامل قرار دادند و غده را به‌طور کامل از بدن وی خارج کردند.

صادق خرازی: نفوذ جدی است

صادق خرازی، رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، ضمن اشاره به تلاش‌ نهادهای امنیتی ـ اطلاعاتی بیگانه برای عملیاتی کردن طرح نفوذ در کشور گفت: آنها با پیوند عناصر داخلی و خارجی سعی دارند در نهادهای دانشگاهی، تولید فکر، تحقیقاتی و تصمیم ساز ما نفوذ کنند و در این مسیر مهره‌ها را مانند شطرنج و از درون آن طراحی و بهره‌برداری می‌کنند.

روایت سردار شریف از اوضاع میدانی سوریه

سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که دشمن به هیچ کدام از اهداف از پیش ترسیمی خود در سوریه دست نیافته است، گفت: چشم‌انداز روشنی به ادامه حضور کشور سوریه در جبهه مقاومت متصور هستیم و ترفندهای دشمن برای ملت سوریه بعد از این کارگر نخواهد بود.

نظر یک مقام پیشین سیا درباره برنامه موشکی ایران

پل پیلار، رئیس پیشین تحلیل عملیات سیا در گفت‌وگو با مهر، ضمن اشاره به واکنش‌ کشورهای غربی درخصوص آزمایش موشکی ایران گفت: برداشت مردم و رهبران سیاسی غرب در باره فعالیت موشکی ایران نادرست است.

وی تاکید کرد:‌ برنامه موشکی ایران هیچ ارتباطی با برجام ندارد.

افاضات جدید ترامپ علیه ایران

دونالد ترامپ، نامزد گستاخ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ادامه ادعا‌های بی‌اساس خود، کشورمان را به ساخت بمب هسته‌ای متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از رویترز، ترامپ در نطق انتخاباتی خود در نوادا، در انتقاد از عملکرد کنونی دولت آمریکا، با تکرار ادعاهای بی‌اساسش درباره کشورمان گفت: یکی از اشتباهات ما این بوده که ایران را یکشبه به قدرتی بسیار بسیار بزرگ بدل کرده‌ایم. آنها 150‌میلیارد دلار پول (ناشی از لغو تحریم‌ها) گرفتند. نظارت و بازرسی (تاسیسات هسته‌ای) هم که با خودشان است. وی ادامه داده است: ببینید ما تا چه اندازه احمق هستیم. ما به آنها‌ برای بازرسی از تأسیسات خودشان مهلت 24روزه می‌دهیم که هیچ وقت هم شروع نمی‌شود. این نیز مسخره است. در عوض ما حتی زندانی‌ها و گروگان‌های خودمان را نیز پس نمی‌گیریم.

صهیونیست‌ها به‌دنبال تنش میان آل‌سعود و ایران

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مسلمانان و کشورهای منطقه هوشیار و بیدار باشند، رژیم اشغالگر و غاصب قدس به‌دنبال تنش بین آل‌سعود و ایران است.به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی ادامه داد: سیاست‌های آل‌سعود تحت‌تاثیر رژیم صهیونیستی است و رژیم صهیونیستی بیشتر از آمریکا به‌دنبال آن است که منطقه را ناامن کند و منطقه را به آشوب و هرج و مرج بکشاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها