معاون امور مجلس و استانهای صدا و سیما:

تنوع و تکثر در فعالیت ها راهبرد رسانه ملی است

با پیام رییس رسانه ملی 73طرح فنی و تولیدی مرکز فارس به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۶۹۳۱۶
بهره برداری از 73 طرح فنی و تولیدی مرکز فارس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در مراسم افتتاح 73 پروژه فنی و تولیدی مرکز با قدردانی از تلاش های مرکز به مسئولیت رسانه ملی اشاره کرد و گفت: اساس نظام ولایی، نشأت گرفته از نظام انبیا و پیامبران الهی است که رسالت آن بزرگواران هدایت انسان ها به سمت خوبی ها و ارزش ها بوده است .

آیت الله ایمانی افزود: رسانه ملی در این زمینه نقش مهمی دارد ؛ که باید مردم را به رشد برساند و از درجا زدن باز دارد و این میسر نمی شود، مگر با تلاش رسانه ملی ، مطبوعات ، رسانه های مجازی و سخنران ها.

امام جمعه شیراز در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره و خاطرنشان کرد: رسانه ملی، همان گونه که در انتخابات ریاست جمهوری عملکرد بسیار سازنده و خوبی داشت، باید در انتخابات پیش رو هم، فضا را برای حضور حداکثری مردم و انتخاب اصلح فراهم کند.

دکتر اخوان بهابادی قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در امور فناوری رسانه های نوین نیز در این مراسم گفت: در حوزه فناوری رسانه های نوین، مأموریت اصلی ما افزایش پوشش دیجیتالی است؛ که این کار در استان فارس به خوبی پیش می رود و در یک سال گذشته در استان فارس تعداد ایستگاه های دیجیتالی 50درصد رشد داشته است.

وی افزود : تبدیل کیفیت بخشی از sd به hd از جمله اهداف مهمی است که در دهه فجر شاهد بهره برداری از شبکه اچ دی در استان فارس خواهیم بود.

دکتر اخوان اظهار داشت : با توجه به این که در دنیای امروزی، رقابت تنگاتنگی بین رسانه ها به وجود آمده است و باید در این فضاها، فعالیت بیش تری داشته باشیم؛ لذا مهم ترین طرحی که شروع شده طرح iptd یا تلویزیون تعاملی است و با راه اندازی آن، صدا و سیمای فارس می تواند جزو استان های پیشگام کشور باشد. با سیستم iptv تمام برنامه های تلویزیونی،قابل مشاهده مجدد است و مخاطب با انتخاب خودش محتوای مد نظرش را مشاهده می کند.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم، معاون امور مجلس و استان های سازمان با اشاره به این که در عصر حاضر، تمدن و توسعه و هرگونه اقدامی برای تعالی و تکامل بشر، تنها با در اختیار گرفتن رسانه ها امکان پذیر است گفت: رسانه رکن اصلی توسعه است و بدون رسانه نمی توان تصور پیشرفت و توسعه داشت.

وی با اشاره به این که استان فارس در همه زمینه ها از جمله تمدن سازی ادبیات هنر و عقبه دینداری سرآمد است گفت : اگر قرار باشد همه داشته های فرهنگی این استان با هنرمندی عالی در اختیار مخاطبان قرار گیرد، باید رسانه استانی از جدیدترین تکنولوژی ها برخوردار باشد؛ چرا که زیبنده نیست مناطقی از داشتن شبکه های ملی محروم باشند.

در ابتدای این مراسم مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس با اشاره به این که تعداد 73 طرح تولیدی این مرکز در مدت 10 ماه آماده شده و این یک رکورد است گفت: در مدت چهار سال، 40 ایستگاه دیجیتال در استان آماده شد؛ ولی اکنون در مدت 10 ماه ، 20 ایستگاه راه اندازی شده و این نشانه عزم جزم صدا و سیما برای خدمت گزاری به مردم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
وحید
-
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
۰
۰
با سلام
آیا شبكه ی سه امسال اچ دی میشه؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها