رئیس سازمان حج و زیارت از انصراف ۱۸‌هزار نفر از حج عمره خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۲۳۵

به گزارش تسنیم، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بعد از حادثه فرودگاه جده و رفتار نادرست دو مأمور پلیس سعودی، تاکنون نزدیک به 18 هزار نفر از داوطلبان از مجموع شش میلیون و 500 هزار نفر داوطلب انصراف داده‌اند.

وی ادامه داد: حکم دو پلیس خاطی به وزارت کشور عربستان رفته و امیدواریم با اجرای آن، شاهد محکومیت خاطیان باشیم. بعد از اجرای حکم نیز در شورای امنیت کشور و توسط مسئولان برای از سرگیری این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین تحولات پرونده فاجعه منا افزود: فقط سه زائر مفقود شده دیگر داریم که امیدواریم وضع آنها این هفته مشخص شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که ایران در فاجعه منا 461 شهید قطعی داشت، عنوان کرد: عربستان بدون هیچ مجوزی از ایران، 79 زائر ایرانی را دفن کرد که از این تعداد خانواده 37 نفر درخواست انتقال پیکر به کشوررا داشته‌اند که تا‌کنون موفق به انتقال پنج پیکر دفن شده پس از نبش قبر، به کشور شده‌ایم. تا روز سه‌شنبه این هفته نیز 13 پیکر دیگر با تکمیل تشریفات قانونی به کشور منتقل خواهد شد.

اوحدی با اشاره به تفاهم‌نامه سوریه و ایران که قرار بود شش ماه روی آن کار شود تا موضوع امنیت آن به نتیجه‌گیری برسد، یادآور شد: با توجه به پیروزی سوریه در قطعنامه سازمان ملل و پیروزی‌های میدانی دولت این کشور در نبرد با تروریسم به نظر می‌رسد امنیت در این کشور به سمت قابل قبولی پیش می‌رود.

وی با بیان این‌که تدابیر برای آغاز سفر به سوریه باید هوشیارانه اتخاذ شود، احتمال داد درصورت تامین امنیت در سوریه، اعزام زائران ایرانی در نوروز از سر گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها