نوار کوچک فرمت‌دهی (تنظیمات فونت اعم از اندازه، نوع قلم، رنگ، حالت قلم و...) که به Mini Toolbar معروف است.
کد خبر: ۸۶۸۱۱۹
غیرفعال کردن نوار کوچک فرمت‌دهی در آفیس

در مجموعه نرم‌افزارهای آفیس به شما این امکان را می‌دهد هنگامی که بخشی از متن را توسط نشانگر ماوس به‌حالت انتخاب در می‌آورید بدون نیاز به اسکرول کردن صفحه و دسترسی به ریبون بالای نرم‌افزار، تغییرات موردنظر خود در گروه فونت و قلم را روی ناحیه انتخاب شده اعمال کنید.

این نوار کوچک بسیار کاربردی است، اما گاهی (به‌عنوان مثال هنگام استفاده در نرم‌افزار اکسل سلول‌های کناری سلول انتخاب شده را می‌پوشاند و مانع مشاهده آنها می‌شود)

آزاردهنده است و شاید برخی کاربران بخواهند آن را غیرفعال کنند. چنانچه شما نیز جزو همین دسته از کاربران هستید یا قصد دارید این نوار را در برخی برنامه‌های مجموعه آفیس همچون اکسل غیرفعال کنید می‌توانید از این روش کمک بگیرید:

نرم‌افزار موردنظر از مجموعه آفیس را اجرا کنید.

از منوی File روی Options کلیک کنید.

از سمت چپ General را انتخاب کرده و در بخش User Interface Options در سمت راست، علامت چک‌مارک گزینه‌ Show Mini Toolbar On Selection را غیرفعال کرده و با کلیک روی Ok تغییرات را ذخیره کنید.

از حالا به بعد نوار کوچک فرمت‌دهی با انتخاب متن‌ها به‌نمایش درنخواهد آمد، اما در صورتی‌که به آن نیاز داشتید کافی است پس از انتخاب ناحیه موردنظر، کلیک راست ماوس را یک‌بار فشار دهید

تا علاوه بر نمایش منوی کلیک راست، ابزارهای موجود در این نوار کوچک نیز برای شما نمایان شوند.

امیر عصاری

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها