«صبا» تنها مرکز تولید انیمیشن در رسانه ملی

اینجا قهرمان قصه‌ها جان می‌گیرد

چهارخونه

ساخت انیمیشن براساس قطعات شهرداد روحانی

شهرت شهرداد روحانی در عالم موسیقی چنان است که براساس 13 قطعه از ساخته‌های او قرار است یک انیمیشن ده دقیقه‌ای به کارگردانی بابک و بهنود نکویی طراحی و ساخته ‌شود. این انیمیشن توسط ارکستر سازهای زهی در پراگ و براتیسلاوا اجرا شده‌ و قرار است در آینده‌ قطعات به صورت یک آلبوم منتشر شود.
کد خبر: ۸۶۷۵۷۴

روحانی درباره این قطعات توضیح داد: یکی از رشته‌های مورد علاقه من موسیقی فیلم است و قطعاتی که می‌نویسم در عین رعایت قوانین بین‌المللی آهنگسازی، می‌تواند دستمایه ساخت یک اثر تصویری قرار بگیرد. این مجموعه نیز با همین نگاه ساخته شده و هر قطعه نامی دارد؛ نام‌هایی چون اسب ایرانی، جشن دهقان و قطره‌های باران. این آهنگساز و رهبر ارکستر درباره همکاری با برادران نکویی هم گفت: با کیفیت کار برادران نکویی و استودیو گنبدکبود آشنا هستم. از شیوه‌ کار و ایده‌هایشان لذت می‌برم و معتقدم انیمیشنی قابل ارائه در عرصه بین‌المللی تولید خواهند کرد. استعداد، تلاش و عشقی که به کارشان دارند مرا مشتاق کرد با آنها همکاری کنم و در پیشبرد این کار همراهشان باشم.

آغداشلو 40 سال بعد نمایشگاه می‌گذارد

مهاجرت خیلی به مذاق آیدین آغداشلو، نقاش و هنرمند شناخته شده کشورمان خوش نیامد و او به کشور بازگشت. حالا با برگشتن آغداشلو، خیلی از هنردوستان مایلند بدانند نمایشگاه بعدی او کی و کجا برپا می‌شود. اما این نقاش و گرافیست به ایسنا جواب متفاوتی داد و گفت: من در طول عمرم، نمایشگاه‌های زیادی برگزار نکرده‌ام. از 14 سالگی نقاشی کرده‌ام و حالا 60 سال است نقاشی می‌کنم. دو نمایشگاه در ایران داشته‌ام و دو نمایشگاه هم در خارج از کشور، در نتیجه فکر می‌کنم دیگر بس است.

او ادامه داد: فاصله‌ نمایشگاه اولم با نمایشگاهی که سال گذشته در ایران داشتم، 40 سال بود. بر این اساس احتمالا نمایشگاه بعدی‌ام را 40 سال دیگر می‌گذارم. البته اگر به تعداد کافی نقاشی بکشم، حتما نمایشگاه خواهم داشت.

این هنرمند درباره‌ فعالیت‌های هنری‌اش هم گفت: برنامه‌ام را طوری تنظیم کرده‌ام که حتما شش‌ ماه از سال را در ایران باشم و شش‌ ماه را سیار، بروم جاهایی را که ندیده‌ام بگردم. هر جایی هم که ساکن شوم حتما نقاشی می‌کشم. مثلا 9 ماهی را که در تورنتو بودم، 11 نقاشی کشیدم. در واقع اگر بتوانم بر نیازم غلبه کنم و آثارم را نفروشم، وقتی به تعداد کافی برسد، نمایشگاه می‌گذارم.

روشن‌روان رئیس کانون آهنگسازان سینمای ایران

در انتخابات داخلی کانون آهنگسازان سینمای ایران کامبیز روشن‌روان، آهنگساز شناخته شده کشورمان به عنوان رئیس این صنف انتخاب شد.

آن‌طور که فارس گزارش داده، انتخابات داخلی کانون آهنگسازان سینمای ایران دوم دی در محل خانه سینما و با حضور برگزیدگان مجمع عمومی و بازرس کانون برگزار شد. در پایان این جلسه کامبیز روشن روان به عنوان رئیس، فریدون شهبازیان به عنوان نایب رئیس، کارن همایونفر به عنوان سخنگوی کانون و مهدی بزرگمهر به عنوان دبیر و خزانه دار انتخاب شدند.

کامبیز روشن‌روان ساخت موسیقی بیش از صد فیلم سینمایی و تلویزیونی را در کارنامه دارد که از آن جمله می‌توان به ساخت موسیقی برای فیلم‌های مسافر عباس کیارستمی، مرثیه امیر نادری، روزهای خوب زندگی مهدی صباغ‌زاده، گل‌های داوودی رسول صدرعاملی و رخساره امیر قویدل اشاره کرد. روشن‌روان برای سریال‌های امیرکبیر، حس سوم و وزیر مختار هم آهنگسازی کرده است.

ادای دین شورجه به شهدای هنرمند

جمال شورجه کارگردان سینما و تلویزیون برگزاری کنگره شهدای هنرمند را یک حرکت ملی توصیف کرد که باید همه نهادها و ارگان‌های فرهنگی و هنری کشور در برگزاری آن دخیل شوند. او گفت: کنگره شهدا، صرفا مختص بسیج نیست، بلکه حرکتی است که تمام ارگان‌ها و نهادها باید در آن دخیل شوند، زیرا شهدای هنرمند متعلق به تمام ایران هستند.

شورجه ادامه داد: آشنا کردن جامعه با هنرمندان شهید به خصوص برای نسل‌های جدیدتر یک نیاز اساسی است تا با روحیه فرهنگ جهاد و شهادت، بیگانه نباشند.

کنگره سراسری 2000 شهید هنرمند در پنج رشته هنری شامل سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی و شعر و ادبیات اواخر دی در تهران برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها