فارس نوشت: جلسه سخنرانی چهارشنبه شب عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین صداوسیما با عنوان «شورش علیه جمهوریت»، خود به مصداقی از نحوه عملکرد آشوب‌طلبان بدل شد و اقدام تعداد اندکی از دانشجویان برای به آشوب کشیدن جلسه سخنرانی، با صبوری و متانت و استدلال‌های عقلانی دانشجویان انقلابی خنثی شد.
کد خبر: ۸۶۷۲۹۰

ضرغامی در این همایش گفت: در نظام اسلامی رأی مردم حق‌الناس است و جالب این‌که برخی از همان افرادی که در سال 88 از رعایت این حق ناراحت بودند در زمان انتخاب رئیس‌جمهور فعلی از مقام معظم رهبری و سایر ارکان نظام برای این امانتداری قدردانی کردند، درحالی‌که این نمی‌شود که ما تنها زمانی امانتداری نظام را قبول داشته باشیم که رأی گروه و جناح ما بیرون بیاید. سعید حجاریان، عبدالکریم سروش و بسیاری از افرادی که با فتنه همراه شدند در ابتدای انقلاب از یاران انقلاب بودند اما این موضوع عجیبی نیست و در تاریخ اسلام نیز موارد متعددی وجود دارد که افراد با سابقه همراهی رسول اکرم (ص) به مواضع انحرافی کشیده شدند. ضرغامی ادامه داد: محسن میردامادی زمانی در مبارزه با آمریکا پیشگام بود اما شما دانشجویان باید بدانید که هیچ فردی با هر موضع و مدعایی از انحراف مصون نیست که گاه مرز بین حق و باطل به نازکی موست.

براساس این گزارش، در بخشی از این جلسه، یکی از دانشجویان پشت تریبون رفت و رئیس صداوسیما را فتنه‌گر خواند که این سخنان وی با تشویق‌ها و سخنان هنجارشکنانه گروهی از همفکران وی به همهمه کشیده شد در حالی ‌که ضرغامی صبورانه این سخنان را شنید و پاسخ داد. پس از این سخنان، تعدادی از دانشجویان با سوت و کف و فریادهای ممتد مانع ادامه پاسخگویی ضرغامی شدند، اما با وجود این اهانت‌ها و فریادهای هتاکانه که گاهی به فحاشی شبیه بود، دانشجویان بسیجی همچنان جو عقلانی و متعادل جلسه را حفظ کرده و ضرغامی سخنان خود را چنین ادامه داد: دست بر قضا دشمن از شفافیت و واضح شدن ابهامات می‌ترسد، بنابراین ما سخن را بیان می‌کنیم و از این اتهامات ناراحت نمی‌شویم. این جلسه با ترک زودهنگام توسط طرفداران اصلاحات و شعار «مرگ بر فتنه‌گر» دانشجویان انقلابی ادامه یافت و ضرغامی در پایان با تبریک به دانشجویان بسیجی برای صبوری و متانت آنان در پاسخگویی مستدل به مخالفان ابراز کرد: بصیرت و تجربه گرفتن از تاریخ راه عبور از گردنه‌هاست و همواره باید این سخن حضرت امام(ره) را به یادآوریم که «پشتیبان ولایت ‌فقیه باشید تا این کشور آسیب نبیند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها