شهروند هوشمند

پرداخت اینترنتی وجوهات شرعی

این روزها در سایه فناوری‌های مدرن ارتباطی تسهیلات ویژه‌ای برای پرداخت وجوهات شرعی در نظر گرفته شده است. خمس، زکات، فطریه، صدقه، کفاره نماز و روزه، امور خیریه، ختم قرآن، کمک‌های مالی و قربانی ازجمله وجوهات شرعی است که برای پرداخت آنها راه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۶۷۱۲۴

برای پرداخت اینترنتی وجوهات شرعی می‌توانید به پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب به نشانی www.leader.ir مراجعه کنید. پس از ورود به صفحه اصلی این پایگاه باید از نوار سمت راست صفحه در بخش وجوهات شرعی روی گزینه پرداخت وجوهات شرعی کلیک کنید. در بخش وجوهات شرعی بخش دیگری به‌عنوان صفحه راهنما در نظر گرفته شده است. در این بخش جدول مبالغ وجوهات در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید بر این اساس مبالغ پرداختی وجوهات مورد نظر خود را محاسبه کنید.

در این جدول هزینه وجوهات مختلف از یک سال نماز قضا، یک ماه روزه قضا، کفاره یک روز قضای روزه عمد، کفاره یک روز قضای روزه عذر، حداقل فطریه، کفاره عهد و کفاره قسم یا نذر تا یک دور ختم قرآن و قربانی آورده شده است. دارندگان کارت‌های بانکی عضو شتاب با در اختیار داشتن رمز دوم می‌توانند از طریق این سامانه نسبت به پرداخت وجوهات شرعی اقدام کنند.

چنانچه پرداخت بیش از یک مورد از وجوه شرعی مدنظر باشد، کاربران می‌توانند در صفحه پرداخت از کلید افزودن وجوه دیگر استفاده کنند تا به ‌این ‌ترتیب هزینه همه وجوه مورد نظر یکجا پرداخت شود.

در صفحه پرداخت باید اطلاعات درخصوص نام و نام خانوادگی و جنسیت خود را ثبت کنید. اگر قصد دریافت رسید الکترونیکی یا پیگیری پرداخت وجوهات را داشته باشید، لازم است مشخصات پست الکترونیک خود را نیز ثبت کنید. چنانچه مایل به دریافت رسید با مهر رهبر معظم انقلاب از طریق پست باشید، باید نشانی پستی خود را به‌ طور کامل وارد کنید.

در مرحله بعد نوع وجه و مبلغ آن را ثبت می‌کنید و پس از ثبت کد امنیتی به نمایش درآمده از طریق درگاه پرداخت اینترنتی، روی گزینه پرداخت آنلاین کلیک می‌کنید تا وجه مورد نظر واریز شود. برای پیگیری پرداخت وجوهات شرعی نیز امکاناتی در نظر گرفته شده است. برای ورود به این صفحه باید در قسمت وجوهات شرعی روی گزینه پیگیری پرداخت کلیک کنید تا بتوانید از امکانات این بخش برای پیگیری وجوهات واریزی استفاده کنید.

ضمناً سایر مراجع عظام نیز هر کدام پایگاهی اینترنتی برای دریافت وجوهات شرعی دارند که می‌توان با مراجعه به سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اطلاعات کافی را در این خصوص به دست آورد.

فرانک فراهانی جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها