رئیس‌جمهور سوریه می‌گوید اروپا، ترکیه، قطر و عربستان سعودی سوریه را به کانون تروریسم تبدیل کردند.
کد خبر: ۸۶۶۸۹۳

رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با روزنامه اتریشی دی‌پرسه گفت: فعالیت‌های نظامی غرب در سوریه ناکارآمد بوده است و مبارزه با تروریسم باید اصلی با ثبات و پایدار و بر پایه حمایت اجتماعی واقعی باشد. این مطلب را پرس‌تی‌وی به نقل از این روزنامه اتریشی بیان کرده است.

اسد از ایران و روسیه به عنوان متحدان واقعی خود نام برد و افزود: این کشورها در مبارزه با تروریسم به سوریه کمک می‌کنند و در عین حال به حاکمیت این کشور احترام می‌گذارند.

رئیس‌جمهور سوریه افزود: ما از همان ابتدا علیه تروریسم جنگیده‌ایم... مبارزه علیه تروریسم باید اصلی با ثبات و پایدار باشد. سیاست غرب در قبال تروریسم هدفمند و واقع‌بینانه نبوده و در حال حاضر چندان سازنده نیست. رئیس‌جمهور سوریه بر این باور است که مبارزه علیه تروریسم نمی‌تواند بدون حضور نیروهای زمینی موفقیت‌آمیز باشد. در عین حال با توجه به مخاطرات امنیتی، تاکنون هیچ یک از کشورهای غربی برای حضور نیروهای زمینی خود در سوریه اعلام آمادگی نکرده‌اند. با این حال بسیاری از کشورهای غربی استعفا یا برکناری اسد را پیش‌شرط دستیابی به صلح در سوریه می‌دانند. رهبران کشورهای غربی می‌گویند صلح تنها در صورتی حاصل می‌شود که رئیس‌جمهور فعلی سوریه پُست خود را ترک کند.

اسد در این‌باره گفت: «قطعا ما چنین چیزی را نمی‌پذیریم. ما کشوری مستقل هستیم. اگر رئیس‌جمهور خوب یا بدی وجود دارد، این قطعا مساله سوری‌هاست نه اروپایی‌ها. این مردم سوریه هستند که باید تصمیم بگیرند چه کسی برود و چه کسی بماند. اگر مردم نخواهند مرا ببیند، قطعا می‌روم.وی همچنین از آمادگی کشورش برای گفت‌وگو با همه طرف‌های درگیر در حل بحران سوریه خبر داد و افزود: شک دارم که کشورهای غربی بدون تائید آمریکا جرأت مذاکره با سوریه را داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها