jamejamonline
جامعه عمومی کد خبر: ۸۶۶۷۹۸   ۰۲ دی ۱۳۹۴  |  ۱۵:۵۶

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ:

تجهیزات مراکز معاینه فنی به روز نیست

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشدید برخورد پلیس با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی خبر داد و گفت: متاسفانه تجهیزات مراکز معاینه فنی به روز نیست.

تجهیزات مراکز معاینه فنی به روز نیست

به گزارش جام جم آنلاین ، سردار سید تیمور حسینی در گفتگو با مهر درباره عملکرد پلیس در برخورد با خودروهای دودزا و فاقد برگه معاینه فنی گفت: برگه معاینه فنی جزو الزامات خودروهایی است که عمر بالای ۵ سال دارند و در سطح شهر تردد می کنند اما متاسفانه با وجود تشدید برخوردهای پلیسی، افرادی هستند که بدون حضور در مراکز معاینه فنی مشخص و تنها با پرداخت مبالغی پول نسبت به دریافت برگه معاینه فنی اقدام می کنند.

وی افزود: توقف خودروهای دودزا یا اخذ پلاک و اختصاص پلاک تعمیری به آنها در طول روزهایی که با پدیده آلودگی هوا روبرو بودیم دو برابر افزایش داشته تا جایی که این برخوردها تا آذرماه امسال با توجه به افزایش روزهای ناسالم شدت بیشتری گرفته است.

سردار حسینی با اشاره به اینکه پلیس راهور همه تلاش خود را برای برخورد با خودروهای دودزا و کاهش آلودگی هوا به کار بسته است، افزود: متاسفانه نیروهای همیشه در صحنه پلیس راهور با توجه به شدت آلودگی هوا جزو قربانیان اصلی این پدیده هستند. با این حال همکاران من در واحدهای مختلف اجرایی و عملیاتی در تمام طول ۲۴ ساعت شبانه روز در گلوگاه ها و نقاط پرترافیک حضور دارند تا شهروندان در کمترین زمان ممکن و بدون معطلی در ترافیک به محل کار یا منازل خود برسند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه با انتقاد از فعالیت سنجش آلاینده ها در مراکز معاینه فنی خودروها گفت: قطعا ۱۴ مرکزی که برای کلانشهر تهران در نظر گرفته شده است کفاف ظرفیت بالای خودروهایی که در داخل شهر تردد می کنند را ندارد. جدا از این، سنجش آلاینده ها در این مراکز اصلا استاندارد نیست و براساس خودروهایی که دارای سطح یورو ۲ هستند محاسبه می شود.

وی با اعلام اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی ۲۰ هزار تومان جریمه می شوند، افزود: خودروهای دودزا نیز علاوه بر فک پلاک و الصاق پلاک تعمیری به تعمیرگاه اعزام می شوند و خودروهای دودزا، ۳۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

سردار حسینی با اعلام اینکه در حوزه معاینه فنی ضمن اینکه تجهیزات مراکز باید به روز شود و با استانداردهای روز برابری داشته باشد، افزود: متاسفانه همان ۱۰ درصد خودرویی که به مراکز معاینه فنی نیز مراجعه می کنند در پروسه سنجش آلاینده ها سربلند بیرون نمی آیند زیرا دستگاه ها و تجهیزاتی که آلودگی را سنجش می کنند سختگیرانه نیست و به راحتی به خودروها برگه معاینه فنی اعطا می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از دستگاه های متولی در امر ارائه معاینه فنی درخواست کرد: علاوه بر تجهیز این مراکز، از تست های سختگیرانه تری برای جلوگیری از تردد خودروهای دودزا استفاده کنند تا شاهد کاهش میزان آلایندگی در هوای تهران باشیم.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
آن 18 نفر در گوانتانامو

آن 18 نفر در گوانتانامو

ترم اول دانشجویی من در خوابگاه خصوصی گذشت، خوابگاهی که از خیلی جهات مثل تمام خوابگاه‌های دیگر بود.

شکست آلودگی با تعامل مدیران

شکست آلودگی با تعامل مدیران

هوای بسیاری از کلانشهرهای کشور آلوده و ترافیک همچنان از مشکلات اصلی شهروندان است. با این حال در چند روز اخیر خبرها از کاهش ۱۰درصدی ترافیک صبحگاهی و ۱۳تا ۱۵درصدی ترافیک عصرگاهی در کلانشهر تهران حکایت دارد؛ اتفاقی که اگر تداوم داشته باشد می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی در کلانشهری مانند تهران منجر شود زیرا کاهش ترافیک از آلودگی‌هوای تهران می‌کاهد و در بهبود سلامت‌روان شهروندان نیز بی‌تاثیر نیست.

دفاع از محیط‌ زیست با تفنگ پلاستیکی!

دفاع از محیط‌ زیست با تفنگ پلاستیکی!

«سلاح محیط‌ بانان پلاستیکی است و آنها نمی‌توانند در برابر شکارچیان متخلف از آن استفاده کنند.» روایت‌هایی که در ادامه می‌آید این حقیقت تلخ را بیشتر آشکار می‌کند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

نیازمندی ها