سومین مناظره نامزدهای دموکرات‌ جانشینی رئیس‌جمهوری آمریکا شنبه شب بین هیلاری کلینتون، برنی سندرز و مارتین اومالی برگزار شد. انتقاد دوباره از سخنان جنجالی دونالد ترامپ علیه مسلمانان و انتقاد از سیاست خارجی آمریکا علیه گروه‌های تروریستی بخش مهم این مناظره بود.
کد خبر: ۸۶۵۸۵۲

هیلاری کلینتون در جریان این مناظره دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان را متهم کرد که بهترین جذب‌کننده برای گروه تروریستی داعش است و گفت که افراط‌گرایان از ویدئوی سخنان ترامپ برای تحریک نفرت استفاده می‌کنند.

کلینتون گفت: ما همچنین نیاز داریم اطمینان حاصل کنیم که این پیام‌های واقعا تبعیض‌آمیز که ترامپ به سراسر جهان ارسال می‌کند، به سمت گوش‌های پذیرا نرود. او بهترین جذب‌کننده داعش است. آنها با ویدئوی سخنان دونالد ترامپ که به اسلام و مسلمانان توهین می‌کند، پیش مردم می‌روند تا تروریست‌های بیشتری را جذب کنند. کلینتون همچنین در این مناظره تاکید کرد که باید برای قانون خرید و حمل سلاح در آمریکا فکری جدی کرد.

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و نامزد سوسیال دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز که قبلا بر لزوم تشکیل اتحاد و ائتلافی با روسیه برای مقابله با داعش تاکید کرده بود،‌ باز هم این پیشنهاد خود را تکرار کرد. او در این باره گفت: من اعتقاد دارم که آنچه که باید اتفاق بیفتد آن است که یک ائتلاف بین‌المللی شامل روسیه و یک تلاش بسیار هماهنگ‌شده برای مقابله با داعش ایجاد شود. او همچنین ضمن انتقاد شدید از هیلاری کلینتون به‌خاطر حمایت از تغییر رژیم در کشورهایی چون سوریه و لیبی، ‌درباره پیامدهای ناخواسته چنین اقداماتی برای آمریکا هشدار داد.

رای‌گیری مقدماتی برای انتخاب نامزد حزب دموکرات در ماه فوریه (دو ماه دیگر) برگزار می‌شود. کلینتون هم‌اکنون با اختلاف چشمگیر از دو رقیب خود پیش است و بسیاری او را از هم‌اکنون نامزد اصلی برای جانشینی باراک اوباما در کاخ سفید می‌دانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها