مستند HUMAN کاری از گوگل با آهنگ سالار عقیلی

مستند HUMAN کاری از google با اشعاری از مولانا ، آهنگسازی کارن همایونفر و صدای سالار عقیلی است. این مستند یکی از پروژه های بزرگ شرکت گوگل محسوب می شود که در سه قسمت هفته پیش منتشر شد. این ویدیو مربوط به تیتراژ قسمت اول می باشد.
کد خبر: ۸۶۴۴۶۷
مستند HUMAN کاری از گوگل با آهنگ سالار عقیلی

“فیلم مستندی که از طریق مصاحبه با ۲۰۰۰ فرد ساخته شد”
چند سال قبل، هلیکوپتر «یان آرتوس برتراند» در کشور مالی خراب شد.
او در حین انتظار برای تعمیر هلیکوپتر خود، یک روز را صرف صحبت با یک کشاورز محلی در رابطه با امید‎ها، نگرانی‎ها و اولویت‎هایش کرد- یعنی بررسی سوال‎های اساسی که کلیت یک زندگی را شکل می‎دهند- او می‎گوید: “برای اولین بار من با درک حقیقی تجربیات و زندگی یک شخص، روبرو شده‎ بودم.” و حالا به لطف گوگل، سازمان ملل متحد و ۲۰۲۰ شخص مشتاق، این مستندساز امیدوار است که آن تجربه را برای ما بازگویی کند.
مستند Human (انسان) به اولین فیلمی تبدیل شد که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای ۱۰۰۰ بیننده از جمله بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد به نمایش درآمد. در همان روز، گوگل ۶ کانال در یوتیوب را به این مستند اختصاص داد، و این فیلم را به زبان‎های عربی، انگلیسی، فرانسوی، پرتغالی، روسی و اسپانیایی به صورت زیرنویس نشان داد. کانال‎های یوتیوب همچنین میزبان سه ساعته‎ عوامل پشت صحنه‎ ساخت فیلم بودند از جمله پیدایش آن، ساخت فیلم و موزیک آن. (با آنکه فیلم در ۵۰۰ سینمای فرانسه اکران شده است ولی اکران سینمایی فیلم در آمریکا هنوز صورت نگرفته است) موسسه‎ غیر انتفاعی GoodPlanet که برای Arthus-Bertrand است نیز کپی‎های رایگانی از فیلم را برای پخش در مدارس و سازمان‎های غیر دولتی اطراف جهان دریافت کرده است. او می‎گوید: “امیدوارم که این فیلم، فیلمی باشد که ایجاد کننده‌ی بحث و تفکر باشد.”
برای خلق این فیلم، آرتوس برتراند به همراه تیمش که از ۱۶ ژورنالیست تشکیل شده بود ۲۰۲۰ فرد را در ۶۰ کشور مورد مصاحبه قرار دادند.
هر مصاحبه از ۴۰ سوال یکسان تشکیل شده است و موضوعات مهمی نظیر خانواده و مذهب (آخرین باری که به شریک زندگی خود گفته‎اید “دوستت دارم” چه زمانی بوده است؟) تا آرزو و شکست (سخت‌ترین آزمونی که با آن مواجه بوده‎اید چه چیزی بوده و از آن چه چیزی یاد گرفته‎اید؟) در آنها مورد بررسی قرار گرفته‎اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها