نکند شما هم مثل خیلی از افراد تصور می‌کنید عینک آفتابی فقط مخصوص مواقع بهار است که به سفر رفته‌اید و در کوه و دشت اطراق کرده‌اید؟ یا فکر می‌کنید عینک آفتابی را باید فقط تابستان‌ها به چشم زد تا از اثرات پرتو آفتاب در امان ماند؟ اگر چنین تصویری دارید بهتر است هر چه سریع‌تر این نگاه را در خودتان اصلاح کنید.
کد خبر: ۸۶۴۴۳۷
عینکی برای ورود به زمستان

پاییز و مخصوصا زمستان نیز می‌تواند باعث سیاه شدن پوست اطراف چشم و پیر به نظر رسیدن شما شود. بماند که ممکن است آسیب‌های چشمی آن هم کم نباشد.

نور تابیده شده از خورشید، نور تابیده شده از برف، وزش باد سرد و خشک و بسیاری از عوامل دیگر مثل اینها می‌تواند زیبایی چشم‌هایتان را از بین ببرد و دستتان را در پوست گردوی حسرت خوردن برای زیبایی از دست رفته بگذارد! پس چه بهتر که به دنبال خرید یک عینک باشید تا هم کاری برای محافظت از پوست و چشم خود کرده باشید هم از عینک به عنوان یک وسیله و واسطه برای افزایش زیبایی خودتان استفاده بهینه کرده باشید.

متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند برای خرید عینک همیشه سه معیار را در نظر بگیرید: اعتبار سازنده، دید چشم خودتان و‌ زیبایی طراحی.

گاهی اوقات و در برخی شهرها هیچ فرقی نمی‌کند عینک را از فروشگاهی شیک و باکلاس بخرید یا از یک دستفروش ساده کنار خیابان؛ البته به شرطی که این سه ملاک گفته شده را در نظر بگیرید. اگر جزو آن دسته افرادی به شمار می‌روید که خیلی زود از وسیله‌ای خسته می‌شوند یا نمی‌خواهید به‌طور مداوم یک نوع وسیله را استفاده کنند مهم نیست که سراغ عینک‌های گرانقیمت بروید یا نه، زیرا در قیمت عینک‌ها معمولا برند هم اثرگذار است.

وقتی قرار است خیلی زود از آن خسته شوید و تغییرش دهید دیگر چه جای نگرانی از نامعتبر بودن عینک؟! اما اگر سراغ اصل و اعتبار بروید البته قیمت هم بیشتر است و مدت بیشتری می‌توانید آن را نگه دارید و احتمال بروز عوارض و مشکلاتی از نظر طبی نیز برای چشم‌هایتان به حداقل می‌رسد. پس ابتدا تکلیفتان را با این موضوع روشن کنید.

این دوره و زمانه، عصری است که دیگر کمتر فرد بدون نیاز به عینک برای دید بهتر می‌توان دید! اگر شما هم جزو افراد به اصطلاح عینکی هستید برای خرید عینکی که بیشتر قصدتان از زدن آن زیبایی است باید به این نکته هم توجه داشته باشید که دید چشم شما چقدر است.

درست است که بسیاری از افراد همان ابتدای خرید عینک طبی خود سراغ گزینه‌هایی چون فتوکرومیک بودن می‌روند، اما راه برعکس هم هست: عینکی که هم نیازهای زیبایی صورت شما را برطرف کند و به چهره شما تناسب و زیبایی بیشتری ببخشد هم باعث کاهش دیدتان نشود. نکته سوم نیز نوع طراحی و رنگ عینک است که باید با فصل و صورت شما همخوانی داشته باشد.

اگر قصد خرید عینک‌های برند دارید، بهتر است سراغ برندهایی بروید که شناسنامه‌ دارند. شناسنامه برای این عینک‌ها علاوه‌بر این‌که مشخص می‌کند خود جنس اصلی را گرفته‌اید و در نتیجه قابلیت اطمینان بیشتری دارد، این امکان را برایتان مهیا می‌کند که در صورت مشکل‌دار بودن آن براحتی تعویض یا تعمیرش کنید.

در فصل زمستان رنگ‌ها را در نظر بگیرید تا زیبایی بیشتری به صورت خود ببخشید. عینک‌های آفتابی علاوه‌بر این‌که امکان محافظت از پوست و چشم شما را در برابر آفتاب و نور شدید برف مهیا می‌کنند باید زیبایی صورت و چهره شما را نیز تامین کنند. پس براساس رنگ پوست خود، رنگ لباستان و رنگی متفاوت از زمستان انتخاب کنید. در فصل زمستان اگر رنگ لباس و پوست صورتتان تیره است از رنگ‌های شاد و روشن استفاده کنید.

مثلا رنگ‌های سبز، متمایل به نارنجی و حتی رنگین‌کمانی می‌تواند جلوه‌ای بیشتر به صورت شما بدهد. برعکس اگر لباسی روشن پوشیده‌اید و رنگ پوست‌تان نیز روشن است سراغ رنگ‌های تیره‌تر بروید. مثلا سرمه‌ای یا حتی قهوه‌ای شفاف از جمله این انتخاب‌ها به‌شمار می‌رود.

چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها