مشاهده روان ویدئوهای آنلاین

یکی از امکاناتی که سیستم‌عامل ویندوز در اختیار کاربران قرار می‌دهد، مشاهده شبکه‌های‌آنلاین توسط نرم‌افزار Windows Media Player است.
کد خبر: ۸۶۳۶۶۲
مشاهده روان ویدئوهای آنلاین

استفاده از این نرم‌افزار در شرایطی که سرعت اتصال به اینترنت بالا است یا کیفیت ویدئوی پخش شده پایین است مشکل خاصی را با خود به همراه ندارد

اما در مواردی که کیفیت ویدئو بالا باشد یا سرعت اینترنت کم باشد، عملیات پخش به‌صورت روان و پیوسته نخواهد بود و پس از هر چند ثانیه از پخش ویدئو، مدتی عملیات پخش متوقف می‌شود

تا ویدئو دوباره بارگذاری شده و برای چند ثانیه عملیات پخش اجرا شود. عملیات بارگذاری ویدئو در حافظه، پخش آن و بارگذاری مجدد فریم‌های بعدی و پخش مجدد را بافر کردن می‌نامند.

مدیا پلیر ویندوز چند ثانیه از ویدئو را بافر می‌کند، آن را پخش می‌کند و در حین عملیات پخش به بافر کردن فریم‌های بعدی می‌پردازد.

در این شرایط چنانچه سرعت اتصال پایین باشد، عملیات بافر زمان می‌برد و در صورتی‌که این عملیات پیش از اتمام پخش ویدئوی بافر شده قبلی به اتمام نرسد، توقفی میان بافرها مشاهده می‌شود.

یکی از راهکارهای مناسب برای رفع این مشکل نیز افزایش میزان بافر است. در این حالت مدت زمان بیشتری از ویدئو بافر می‌شود و در نتیجه عملیات پخش ویدئو افزایش می‌یابد.

با افزایش زمان پخش، زمان بیشتری برای بافر کردن فریم‌های بعدی در اختیار برنامه قرار می‌گیرد و شما می‌توانید بدون مکث، به مشاهده روان ویدئو بپردازید.

تغییر در میزان بافر در نرم‌افزار مدیا پلیر ویندوز به روش زیر امکان‌پذیر است:

1 ـ روی منوی استارت کلی کرده و با تایپ عبارت Windows Media Player در کادر جست‌وجو، نتیجه‌ یافت شده با همین عنوان را کلیک کنید تا مدیا پلیر ویندوز اجرا شود.

2 ـ از نوار بالای نرم‌افزار روی Organize کلیک کرده و از منوی به‌نمایش درآمده گزینه‌ Options را کلیک کنید. (می‌توانید از منوی Tools نیز گزینه Options را کلیک کنید)

3 ـ تب Performance را انتخاب کرده و در بخش Network Buffering گزینه‌ Buffer را فعال کنید.

اکنون می‌توانید مقدار مقابل گزینه بافر را به دلخواه خود تغییر دهید. این مقدار برحسب ثانیه است و تا 60 ثانیه (یک دقیقه) می‌توانید آن را افزایش دهید.

5 ـ هرچه میزان بافر را افزایش دهید پخش اولیه ویدئو با تاخیر بیشتری مواجه می‌شود، اما عملیات پخش روان‌تر و بدون مکث خواهد بود.

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها