وزیر بهداشت:

مردم را درباره آنفلوآنزا نگران نکنید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درباره آنفلوآنزا همه چیز تحت کنترل است اما اطلاع رسانی بیش از اندازه مردم را نگران کرده است.
کد خبر: ۸۶۳۲۲۴
مردم را درباره آنفلوآنزا نگران نکنید

دکتر حسن هاشمی گفت: وقتی می‌گوییم اطلاع رسانی زیاد به معنی مخفی کاری نیست، اما اطلاع رسانی زیاد باعث ایجاد اضطراب بین مردم شده است.

وی گفت: تصمیمات منطقه ای که گرفته شد به کل کشور تعمیم داده شد و باعث نگرانی مردم شد، مطمئن باشید اگر مشکلی از نظر فراگیری بیماری باشد وزارت بهداشت اطلاع رسانی می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ابتلا به بیماری کمتر از برخی کشورهای همسایه است، در عین حال مردم باید نکات بهداشتی از جمله شستشوی مدام دست‌ها، مراقبت و رعایت در برخورد با بیماران را مراعات کنند.

دکتر هاشمی گفت: حداقل 20 درصد مردم هر سال آنفلوآنزا می‌گیرند و مطلب جدیدی نیست، رسانه ها بیش از اندازه مردم را نگران نکنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی افزود: آنفلوآنزا بیماری منحصر به یک استان نیست، وقتی می آید فراگیر است، مشکل ایجاد شده در حد سال‌های گذشته است و کسانی هم که فوت شده اند به علت بیماری‌های زمینه ای از جمله نقص ایمنی و کهولت بوده است.

وزیر بهداشت درباره احتمال شیوع آنفلوآنزا در استان‌های مختلف از جمله تهران گفت: آنفلوآنزا در تهران و همه جا هست و موضوع جدیدی نیست.

دکتر هاشمی افزود: ویروس اشکال مختلفی دارد و افراد از سال 65 در ایران همه ساله به نوع کنونی مبتلا شده‌اند، بنابراین کرمانی ها نیز فکر نکنند آنفلوآنزا در تهران نیست، بلکه در همه جای منطقه هست.

وی تاکید کرد: فصل سرماست و در هر فصلی یک سری بیماری هایی شیوع پیدا می کند، در تابستان وبا و در زمستان آنفلوآنزا داریم بنابراین جای نگران کردن مردم نیست.

وزیر بهداشت گفت: مطمئن باشید اگر جای نگرانی باشد ما بیش از دیگران تلاش می‌کنیم اطلاع رسانی دقیق کنیم و هیچ چیز را از دید مردم مخفی نکنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها