افزایش شدید مصرف و قطعی گاز در برخی مناطق کشور

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: ورود جبهه هوای سرد و افت شدید دمای هوا، حدود صد میلیون مترمکعب به مصرف روزانه گاز در کشور اضافه کرد و برخی مناطق در شهرستان‌های مریوان و الشتر با کاهش فشار و قطعی مواجه شد.
کد خبر: ۸۶۲۷۱۰

مجید بوجارزاده دیروز در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: ورود یک جبهه هوای سرد به کشور میزان مصرف گاز را از 350 به 445 میلیون مترمکعب در بخش خانگی و تجاری افزایش داده و رشد جهشی را موجب شده است.

وی افزود: میزان مصرف صنایع عمده نیز 97 میلیون مترمکعب و نیروگاه‌ها به 96 میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز اضافه کرد: یکشنبه شب هفته جاری به علت کاهش ناگهانی دما و افزایش یکباره مصرف گاز در بخشی از مناطق شهرستان‌های مریوان و الشتر با افت فشار و قطعی گاز مواجه بودیم.بوجارزاده گفت: دمای هوای این مناطق طی یکشنبه شب تا 15 درجه زیر صفر افت کرده که باعث جهش در مصرف گاز شده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود جبهه هوای سرد تا ده روز آینده در کشور باقی بماند، به ساکنان مناطق مرکزی کشور توصیه کرد با استفاده بهینه از گاز، زمینه برخورداری مناطق سردسیر از این انرژی را فراهم کنند.

بوجارزاده خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از مصرف گاز در کشور باعث می‌شود تا مناطق سردسیر که در انتهای خطوط انتقال قرار دارد، با مشکل افت فشار و قطعی مواجه نشوند.

هشدار به سازمان‌ها و ادارات

در همین حال، معاون وزیر نفت به سازمان‌ها و ادارات سراسر کشور هشدار داد در صورت رعایت نشدن الگوی مصرف گاز طبیعی در سازمان‌ها و ادارات، نسبت به اخطار یا قطع گاز آنها اقدام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حمیدرضا عراقی با اشاره به ورود سامانه هوای سرد به کشور، بر رعایت دمای رفاه (18 تا 21 درجه) در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه صنعت گاز در سراسر کشور تاکید کرد و افزود: همکاران صنعت گاز به منظور بازرسی جهت رعایت دمای رفاه در سازمان‌ها و ادارات سراسر کشور، به این سازمان‌ها مراجعه و در صورت رعایت نشدن الگوی مصرف گاز طبیعی در این ادارات، نسبت به اخطار یا قطع گاز سازمان‌های مذکور اقدام خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها