گوگل پلی (Google Play) فروشگاه اینترنتی گوگل که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، توانسته در مدت زمانی نسبتا کوتاه جایگاه خوبی بین کاربران و توسعه‌دهندگان به دست آورد. گوگل همواره می‌کوشد به شیوه‌های مختلف از جمله بالا بردن کیفیت برنامه‌های ارائه شده در این فروشگاه، تجربه کاربران در استفاده از گوگل پلی را ارتقا بخشد.
کد خبر: ۸۶۲۵۰۴
امکان شناسایی اپلیکیشن‌های آگهی‌دار در گوگل پلی

غول فناوری اطلاعات در جدیدترین تلاش‌های خود در این راستا، قصد دارد ترتیبی اتخاذ کند که کاربران قبل از نصب اپلیکیشن‌ها، از نبود آگهی در برنامه مطمئن شوند. به گزارش بخش پشتیبانی گوگل، این شرکت از توسعه‌دهندگان خواسته اگر برنامه‌های آنها حاوی تبلیغات است، این موضوع را اطلاع دهند. در این خصوص انواع تبلیغات اعم از تبلیغات بنری، تبلیغات متنی، آگهی‌های نمایشی و تبلیغات بومی مدنظر قرار گرفته است .
اصولا اگر در یک موضوع خاص چند اپلیکیشن وجود داشته باشد، معمولا کاربران به سراغ اپلیکیشنِ فاقد تبلیغات می‌روند، ولی برخی توسعه‌دهندگان این موضوع را مخفی نگه می‌دارند و کاربر پس از نصب برنامه با تبلیغاتی که ممکن است آزاردهنده باشد روبه‌رو شده، بعضا به ناچار آن را از دستگاه خود حذف می‌کند. اکنون گوگل به توسعه‌دهندگان تا پایان ماه ژانویه سال آینده (۱۱ بهمن ۱۳۹۴) فرصت داده که این موضوع را به گوگل اعلام کنند. گوگل به توسعه‌دهندگان خاطی هشدار داده که عملکرد آنها نقض سیاست‌های گوگل پلی به شمار می‌رود و ممکن است به تعلیق برنامه‌های آنها در این فروشگاه منجر شود .

منبع: دنیای اقتصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها