یاهو مسنجر فعلی به‌زودی بازنشسته خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۲۱۳۹
بازگشت یاهو مسنجر با چهره‌ای جدید

یاهو مسنجر را احتمالا به یاد می‌آورید. مشهورترین اپلیکیشن برای چت در اواخر دهه نود و اوایل ۲۰۰۰.

حالا یاهو قصد دارد این سرویس از خاطر رفته خود را دوباره زنده کند و اپلیکیشن‌های جدیدی مشابه اپلیکیشن‌های پیغام‌رسان فعلی عرضه کرده است.

سرویس قدیمی یاهو مسنجر هم طی چند ماه آینده کلا بازنشسته خواهد شد.

اپلیکیشن جدید یاهو مشابه اپلیکیشن‌هایی چون واتس‌اپ، فیس‌بوک مسنجر و سایر اپلیکیشن های پیام‌رسان کار می‌کند و برای استفاده از آن باید با شماره تلفن همراه خود به آن وارد شوید (یا اکانت یاهو اگر البته هنوز پسورد آن را به خاطر دارید) و اپلیکیشن لیست تماس‌های شما را اسکن می‌کند و می‌بیند که چه کسی از دوستان شما از این اپلیکیشن استفاده می‌کند. (اگر اکانت یاهو داشته باشید لیست مخاطبان شما در مسنجر یاهو نمایش داده می‌شود)

اما این برنامه جدید پیام‌رسان یاهو ویژگی‌های خاص خود را هم دارد از جمله اینکه می‌توانید عکس‌هایی با فرمت GIF را (از طریق سرویس تامبلر) جست و جو کنید و یا می‌توانید عکسهایی با اندازه بزرگ را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

در کنار نسخه‌های iOS و اندروید می‌توانید از اپلیکیشن روی وب (نسخه دسکتاپ) هم استفاده کنید و این چیزی مشابه Google Hangouts در Gmail است.

به گفته یک سخنگوی یاهو این شرکت نه صرفا یک اپلیکیشن بلکه یک پلت‌فرم برای اتصال به سایر برنامه‌های یاهو تولید کرده و به زودی امکانات جدیدتری را هم به آن اضافه خواهد کرد.

در کنار این یاهو اپلیکیشن Mail خود را نیز با دیزاین جدید ارایه خواهد داد. پیش از این هم این شرکت Livetext را عرضه کرده بود که یک اپلیکیشن مشابه Snapchat است که برای ارسال و دریافت ترکیبی از ویدیوی زنده و متن کاربرد دارد.

یاهو نخستین بار سرویس مسنجر خود را در سال ۱۹۹۸ عرضه کرده بود. نسخه قدیمی یاهو مسنجر طی چند ماه آینده به طور کلی بازنشسته خواهد شد و این اتفاقی بود که سال قبل برای MSN Messenger مایکروسافت هم رخ داد.

اپلیکیشن‌های پیام رسان موبایلی حالا باعث تغییرات بزرگ در فضای ارتباطی شده‌اند و شرکتهای بزرگ را به دنبال خود می‌کشانند.

منبع: آی تی ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها