رسانه‌های فرانسوی روز گذشته از فردی نام بردند که ادعا می‌شود مغز متفکر طراح حملات هفتگانه جمعه‌شب پاریس بوده است. این حملات همزمان 132 کشته و بیش از 350 زخمی بر جای گذاشت. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، گفته می‌شود عبدالحمید اباعود، 27 ساله و مراکشی تبار متولد بلژیک طراح حملات انتحاری و تیراندازی‌های جمعه‌شب در استادیوم فوتبال، سالن کنسرت و چند رستوران در پاریس بوده است .
کد خبر: ۸۵۶۸۱۶

رادیو «آر تی ال» این خبر را منتشر کرد اما جزئیاتی درباره منابع این خبر ارائه نکرد و هیچ نهاد دیگری نیز تاکنون آن را تائید نکرده‌است. این رسانه‌ فرانسوی اباعود را به عنوان یکی از شبه‌نظامیان گروه تروریستی داعش معرفی ‌کرد. اباعود که گفته می‌شود در مولن بک بروکسل اقامت داشته، ادعا می‌شود روابط مداومی با یکی از عوامل حملات پاریس که در بروکسل زندگی می‌کرد، داشته است. در همین حال، منابع نزدیک به تحقیق‌کنندگان می‌گویند عبدالحمید اباعود مشهور به «ابو‌عمر‌سوسی» اکنون در سوریه به‌سر می‌برد. این در حالی است که عملیات پلیس فرانسه برای پیدا کردن مظنونان احتمالی این حوادث و شناسایی دیگر عوامل آن همچنان ادامه دارد. بر همین اساس شبکه فرانس 24 اعلام کرد دو نفر دیگر از عوامل حملات تروریستی روز جمعه در پاریس شناسایی شدند. طبق اعلام دادستانی فرانسه، یکی از این مهاجمان «احمد المحمود» 25 ساله است که گذرنامه سوری داشته و دیگری فردی فرانسوی به نام «سامی آمیمور» بوده که پیش از این توسط پلیس فرانسه به اقدامات تروریستی متهم ولی آزاد شد. وی دو سال پیش برای پیوستن به گروه های تکفیری به سوریه رفته بود.

سامی آمیمور 28 ساله متولد پاریس است و 19 اکتبر 2012 از سوی دادگاه ضد تروریستی به مشارکت در اقدامات و فعالیت‌های تروریستی متهم شده و از سال 2013 به دلیل نقض بررسی قضایی خود تحت تعقیب بین‌المللی قرار داشته است. وی یکی از افراد مسلحی است که جمعه شب به شرکت‌کنندگان در یک کنسرت موسیقی حمله کرد و به روی آنها آتش گشود. پلیس فرانسه روز گذشته سه نفر از اعضای خانواده وی را برای انجام تحقیقات بیشتر بازداشت کرد.

از سوی دیگر، پلیس ضدتروریستی فرانسه در جریان عملیات بازرسی و تفتیش خود در شهرهای لیل، استراسبورگ، گرونوبل، مارسی و تولوز از کشف مقادیر زیادی سلاح و مهمات خبر داد. بنابر اعلام پلیس فرانسه، نیروهای ضدتروریستی این کشور با انجام حدود 60 مورد بازرسی و تجسس در این شهرها 15 قبضه سلاح، هشت سلاح جنگی، یک راکت‌انداز، نارنجک و جلیقه‌های ضدگلوگه کشف کردند. در این میان پلیس بلژیک نیز می‌گوید یکی از مظنونان این حملات تروریستی به نام صلاح عبدالسلام را در این کشور بازداشت کرده است.

در همین حال، گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئویی جدید بار دیگر فرانسه را به حملات تروریستی تهدید کرد. در این ویدئو که در توییتر منتشر شده، آمده است: همان‌گونه که شما می‌کشید، ما هم شما را می‌کشیم و همان گونه که امنیت ما را به خطر می‌اندازید، خون شما را می‌ریزیم و البته حملات بعدی شدیدتر و تلخ‌تر خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها