«درخواست کهکشانی» بزودی به یک سریال تلویزیونی تبدیل می‌شود

شوخی تلویزیونی با پیشتازان فضا

سفرهای‌ ستاره‌ای سفینه فضایی اینترپرایز و سرنشینان ماجراجوی آن دوباره در تلویزیون از سر گرفته می شود. سری جدید مجموعه تلویزیونی «سفرهای ستاره‌ای/ پیشتازان فضا» با حال و هوای تازه و امروزی ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۶۰۰۹
سری جدید «سفرهای ستاره‌ای» ساخته می‌شود

این در حالی است که تماشاگران قاب‌کوچک خاطرات خوشی از مجموعه کلاسیک آن دارند. چند سالی است که شایعات مربوط به تولید سری جدید این مجموعه قدیمی در رسانه‌های گروهی چاپ می شود و حالا آلکس کورتزمن تهیه‌کننده اصلی آن، به صورت رسمی خبر ساخت سری تازه مجموعه را تائید کرده است. خط اصلی داستان سری جدید، شبیه مجموعه کلاسیک آن خواهد بود.

به این ترتیب، کاپیتان کرک، فرمانده سفینه اینترپرایز همراه با همکاران قدیمی و صمیمی‌اش راهی کهکشان‌های دور می‌شوند تا با یکسری ماجراجویی تازه روبه‌رو شوند. در هر قسمت سری جدید مجموعه، کاپیتان کرک و همراهانش سر از یک سیاره و محیط جدید درمی‌آورند و با تعداد تازه‌ای موجود بیگانه فضایی آشنا می‌شوند.

آقای اسپاک و دکتر مک‌کوی که دستیاران کاپیتان کرک به حساب می‌آیند هم نقش مهمی در ماجراهای داستان مجموعه خواهند داشت. اما برخی منابع در داخل شبکه تلویزیونی CBS می‌گویند سری جدید مجموعه از سفینه و کاراکترهای تازه بهره خواهد گرفت و حتی شاید فضای آن هم متفاوت از مجموعه اصلی باشد، اما تحلیلگران تلویزیونی بعید می‌دانند تهیه‌کنندگان مجموعه دست به چنین کاری بزنند.

تحلیل این گروه این است که دوستداران قدیمی و جدید سفرهای ستاره‌ای، آن را در همان شکل و حال و هوای سنتی‌اش دوست دارند و تغییر حال و هوا و شخصیت‌های آن، باعث دوری تماشاگران و هواداران مجموعه از آن خواهد شد. واقعیت امر این است که بازیگران اصلی و محبوب مجموعه (از ویلیام شاتنر، لئوناردو نیموی و دی‌فورست کلی گرفته تا دیگران) به دلیل بالا رفتن سن یا فوت، نمی‌توانند در سری جدید آن هم نقش‌آفرینی کنند و تهیه‌کنندگان مجموعه مجبور به انتخاب بازیگرانی تازه و جوان هستند، اما این موضوعی است که خیلی راحت از سوی دوستداران مجموعه مورد پذیرش قرار می‌گیرد. آنچه که مورد پذیرش آنها نیست، دست بردن به اصل ماجرا و حال و هوای آن است.

سال آینده پنجاهمین سالگرد پخش سفرهای ستاره‌ای جشن گرفته می‌شود. شبکه CBS که ژانویه 2017 را به‌عنوان زمان پخش سری جدید مجموعه اعلام کرده، قصد دارد اپیزود اول آن را (که به صورت یک فیلم سینمایی تلویزیونی 70 دقیقه‌ای ساخته می‌شود) همزمان با جشن پنجاه سالگی آن روی آنتن بفرستد.

آلکس کورتزمن در کار نگارش فیلمنامه قسمت اول همکاری خواهد داشت. مجموعه سفرهای ستاره‌ای اولین‌بار سال 1966 روی آنتن رفت و خیلی سریع به صورت یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی زمان خود درآمد. تا سال 1969 که پخش مجموعه به پایان رسید، تعداد 3 فصل آن تولید و 79 اپیزود به نمایش درآمد.

تهیه‌کنندگان مجموعه در سال 1979 فیلم سیننمایی آن را نیز ساختند. این مجموعه فیلم شامل 13 فیلم است که سیزدهمین قسمت آن سال آینده میلادی روی پرده سینماها می‌رود.

کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها