گفتگو با کریس پاین، بازیگر

سفرهای ستاره‌ای ؛یک بار برای همیشه

کریس پاین بازیگر جوانی است که پس از چند سال فعالیت در سینما و تلویزیون، بالاخره با فیلم علمی تخیلی «سفرهای ستار‌ه‌ای» تبدیل به یک بازیگر مطرح و سرشناس شد. این فیلم که نسخه بازسازی‌ شده یک مجموعه بسیار موفق دهه 60 میلادی است (که در ایران با نام «پیشتازان فضا» به روی آنتن رفت)‌ توسط جی‌جی آبرامز کارگردانی شده و پاین در آن نقش دوران جوانی کاپیتان جیمز کرک را دارد. کریس پاین که قبل از این در فیلم‌هایی مثل «خوش‌شانسی من»، «آس‌های آلوده» و «گلوله‌ها» بازی کرده، متولد سال 1980 کالیفرنیا است. منتقدان سینمایی می‌گویند موفقیت «سفرهای ستاره‌ای» در نمایش عمومی، بیشتر از هر کسی به نفع کریس پاین است که با آن تبدیل به یک قهرمان اکشن جوان دنیای سینما می‌شود.
کد خبر: ۲۶۶۴۴۲

به دست‌آوردن نقش کاپیتان کرک کار چندان ساده‌ای نیست. آن را چگونه به دست آوردید؟

تهیه‌کنندگان فیلم در حال تست از بازیگران جوان مختلف برای ایفای این نقش بودند. حتی از جوانان علاقه‌مند به بازیگری هم که تا به حال جلوی دوربین ظاهر نشده‌بودند، تست گریم گرفتند. وقتی برای تست گریم رفتم خیلی عصبی بودم. دعا می‌کردم مرا انتخاب کنند. سوالات سختی از من نپرسیدند و این باعث تعجبم شد. فکر می‌کردم تست گریم آن باید خیلی سخت باشد. درمورد علاقه‌ام به این مجموعه فیلم پرسیدند و می‌دانم مطمئن شدند که یکی از طرفداران پر و پا قرص آن هستم. مدتی بعد از تست گریم تماس گرفتند و گفتند برای ایفای نقش کاپیتان کرک انتخاب شده‌ام. باور نمی‌کردم و از خوشی در پوست خود نمی‌گنجیدم. بازی در این نقش، بزرگ‌ترین آرزوی زندگی‌ام بود که داشت تحقق پیدا می‌کرد.

حالا واقعا از طرفداران مجموعه و فیلم «سفرهای ستاره‌ای» بوده‌اید؟!

بله! مگر می‌شود کسی را پیدا کرد که دوستدار این مجموعه و فیلم و کاراکترها و قصه‌های آن نباشد؟ چندین نسل دوران کودکی و نوجوانی خود را با قصه‌های پر آب و تاب و جذاب هر دو مجموعه و فیلم‌های سینمایی این اثر علمی  تخیلی سر کرده‌اند.

البته من زمانی که پخش مجموعه تلویزیونی آن در دهه 60 شروع شد،‌ هنوز به دنیا نیامده بودم. ولی تمام قسمت‌های آن را روی ویدئو دیدم. خود مجموعه تلویزیونی اصلا چیز دیگری بود! فکر می‌کنم هیچ‌وقت هیچ مجموعه یا فیلم دیگری نمی‌تواند موفقیت این مجموعه فیلم را تکرار کند. قصه‌های مجموعه به صورت رویاهای کودکی و نوجوانی‌ام درآمدند و در اتاق خودم یک سفینه اینترپرایز خلق کرده بودم و نقش کاپیتان کرک را بازی می‌کردم! او شخصیت محبوب و مورد علاقه‌ام بود و همیشه آرزوی دیدارش را داشتم.

و بالاخره او را دیدید؟

بله. ولی نه در لباس فضایی و به جوانی آن کاپیتان کرکی که همیشه در ذهنم داشتم. با این حال، از دیدنش ذوق زده شدم. او بازیگر و قهرمان رویایی من بود.

زمان بازی در نقش جوانی کاپیتان کرک، سعی هم داشتید نوع بازی او را تکرار کنید؟

نیازی نبود سعی کنم، به صورت طبیعی تحت تاثیر نوع رفتار و کارهای او در نقش کاپیتان کرک بودم! من مدت زیادی در دوران کودکی و نوجوانی داشتم نقش او را بازی می‌کردم! با این حال کارگردان فیلم جی‌جی آبرامز قبل از شروع فیلمبرداری یک نکته را به صورت مشخص برای من و بقیه بازیگران روشن کرد. او گفت: نمی‌خواهد ما شبیه بازیگران قدیمی این مجموعه فیلم بازی کنیم و باید تلاش داشته باشیم، درک خودمان از نقش را در جلوی دوربین ارائه کنیم. آبرامز نگران آن بود که ما بخواهیم از بازی بازیگران اصلی تقلید کنیم و حاصل کار چیز خنده‌دار و مضحکی از آب درآید.

حضور جلوی دوربین فیلمبرداری این فیلم چگونه بود؟

هیجان‌انگیز و جذاب. «سفرهای ستاره‌ای» اولین فیلم بزرگ من است که در عین حال سرشار از جلوه‌های ویژه کامپیوتری و دیجیتالی است. از هر نظر بازی و حضورم در این نقش برایم جالب بود. به اینها این نکته را اضافه کنید که داشتم در فیلمی بازی می‌کردم که بشدت دوستش داشتم. هر روز که کار فیلمبرداری داشتیم، تقریبا زودتر از بقیه سرصحنه حاضر می‌شدم. این ذوق و شوق تا آخرین روز کار همراهم بود و رهایم نمی‌کرد. حس خیلی خوبی بود که شاید نتوانم آن را با کلمات توضیح بدهم. به هرحال، در زندگی هر آدمی یک بار چنین فرصتی پدید می‌آید.

شنیده‌ایم که قرارداد بازی در دو قسمت دیگر این فیلم را هم امضا کرده‌اید؟

بله. هم من و هم بقیه بازیگران. ولی تهیه‌کنندگان فیلم با یک شرط این قرارداد را امضا کرده‌اند. شرط هم این است که قسمت یازدهم فیلم با موفقیت مالی خوبی در گیشه نمایش روبه‌رو شود.

و فکر می‌کنید این اتفاق بیفتد!

صددرصد. همه چیز در قسمت جدید فیلم خوب و عالی است و تمام شرایط برای موفقیت کلان آن مهیاست. مطمئن هستم این فیلم کاملا رضایت خاطر هواداران و طرفداران قدیمی و جدید این مجموعه فیلم را فراهم خواهد آورد. با آن که تمام مسافرین سفینه اینترپرایز جدید و جوان هستند (و در نقش همان کاراکترهای آشنا و قدیمی) ولی تماشاگران فیلم با آنها ارتباط خوبی برقرار خواهند کرد.

شما قبل از اکران عمومی «سفرهای ستاره‌ای» تبدیل به بازیگری مطرح و سرشناس شدید و قرارداد بازی در یک فیلم مهم و پرهزینه دیگر، یعنی «فانوس دریایی سبز» را امضا کردید. راضی هستید؟

بله. تبلیغات مربوط به «سفرهای ستاره‌ای» نام مرا در سطح وسیعی مطرح کرد و از این بابت خشنودم. «فانوس دریایی سبز» هم یک کار کمیک استریپی است که با هزینه‌ای 150 میلیون دلاری در شهر سیدنی استرالیا تولید خواهد شد. در قصه فیلم نقش یک ابرقهرمان را دارم که به کمک یک حلقه جادویی با موجودات بدطینت مبارزه می‌کنم.

پس باید باز هم منتظر یک مجموعه فیلم در این رابطه باشیم؟

امیدوارم!

مترجم: مهبد آستانی
منبع: آسوشیتدپرس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها