«درخواست کهکشانی» بزودی به یک سریال تلویزیونی تبدیل می‌شود

شوخی تلویزیونی با پیشتازان فضا

سفرهای فضایی فیلم‌های علمی - تخیلی موفق سینما به تلویزیون، با شتاب ادامه دارد و هر روز خبر تازه‌ای درباره تبدیل شدن یک فیلم سینمایی این ژانر به مجموعه‌ای تلویزیونی شنیده می‌شود.
کد خبر: ۷۹۶۳۷۶
شوخی تلویزیونی با پیشتازان فضا

«درخواست‌ کهکشانی» تازه‌ترین فیلم علمی - تخیلی دنیای سینماست که در حال تبدیل شدن به یک کار تلویزیونی است. واحد تلویزیونی کمپانی پارامونت از مدتی قبل به سراغ آرشیو فیلم خود رفته تا یک سری از محصولات خود را به صورت مجموعه تلویزیونی درآورد. در سال 2015، قرعه به نام «درخواست کهکشانی» افتاده است. نسخه سینمایی این اکشن ماجراجویانه و کمدی در سال 1999 ساخته شد. در حالی که بحث‌های رسانه‌ای درباره تولید قسمت‌های جدید سینمایی آن ادامه داشت، مسئولان کمپانی پارامونت چراغ سبز تولید مجموعه تلویزیوی آن را دادند. نسخه سینمایی «درخواست کهکشانی» به نوعی هجو 2مجموعه فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی «سفرهای ستاره‌ای / پیشتازان فضا» بود. این در حالی است که سازندگانش آن را یک شوخی بانمک با تمامی فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی علمی - تخیلی چند دهه اخیر معرفی کرده بودند. خط اصلی داستان فیلم، در ارتباط با گروهی از بازیگران تلویزیون و سینماست که هنوز در قالب کاراکترهای سینمایی خود در یک فیلم علمی تخیلی قراردارند و با یک سری بدبیاری و ماجراجویی‌های عجیب و غریب و دردسرساز روبه‌رو می‌شوند.

دین پاریسوت کارگردان نسخه سینمایی، برای قرار گرفتن در پشت دوربین اپیزود اول مجموعه تلویزیونی دعوت به همکاری شده است. او با قبول این دعوت، گفته است که به احتمال زیاد قسمت دوم آن را هم کارگردانی خواهد کرد. اپیزود اول مجموعه به صورت یک فیلم سینمایی تلویزیونی 60 تا 75 دقیقه‌ای تولید می‌شود و بقیه قسمت‌های آن حدود 45 دقیقه خواهد بود. در حال حاضر، فقط قرار است درخواست کهکشانی در یک فصل (و در 13 اپیزود) ساخته شود. هنوز مشخص نیست در صورت استقبال تماشاگران از مجموعه، فصل‌های بعدی آن هم در دستور کار و تولید قرار خواهد گرفت یا خیر. تهیه‌کنندگان مجموعه اعلام کرده‌اند آن را با هزینه 13 میلیون دلاری تولید خواهند کرد. لوکیشن‌های فضایی فیلم‌های علمی تخیلی قبلی کمپانی پارامونت، به‌عنوان مکان اصلی فیلمبرداری این مجموعه مورد استفاده قرار‌می‌گیرند. رابرت گوردون و دیوید هاوارد فیلمنامه‌نویسان نسخه سینمایی «درخواست کهکشانی»، از مدتی قبل کار نگارش فیلمنامه 2 قسمت اول و دوم مجموعه را شروع کرده‌اند. یک گروه فیلمنامه‌نویس 6 نفره، آنها را در کار نوشتن فیلمنامه اپیزودهای بعدی این اکشن کمدی و ماجراجویانه یاری خواهند کرد. ملیسا برینشتاین تهیه‌کننده مطرح تلویزیونی (که مجموعه bad Breaking او در چند سال اخیر سر و صدای زیادی به راه انداخته و تبدیل به یکی از موفق‌ترین کارهای تلویزیونی سال‌های اخیر شده) به عنوان مدیرتولید با درخواست کهکشانی همکاری دارد. منتقدان تلویزیونی عقیده دارند حضور او در پشت صحنه این مجموعه، نوید یک کار پر سر و صدا و جنجالی تازه تلویزیونی را می‌دهد.

پرسشی که از سوی اهل فن مطرح شده، این است که آیا گروه بازیگران اصلی نسخه سینمایی، نقش‌های خود را در مجموعه تلویزیونی آن هم تکرار خواهند کرد یا خیر. نکته مهم این است که حضور در یک مجموعه 13 قسمتی وقت زیادی از آنها می‌گیرد و این بازیگران در طول تولید مجموعه (که حداقل 6 ماه طول خواهد کشید) امکان حضور در هیچ فیلم سینمایی را نخواهند داشت. این در حالی است که تحلیلگران هنری بعید می‌دانند بازیگرانی همچون تیم آمی، سیگورنی ویور، سام راکول و آلن ریکمن وقت بازی در یک کار تلویزیونی زمانبر را داشته باشند. با این حال هنوز اظهارنظری از سوی این بازیگران در رابطه با حضور یا عدم حضورشان در مجموعه ارائه نشده است. به هر حال، این احتمال هم وجود دارد که آنها بازی در این اکشن کمدی 13 قسمتی را قبول کنند. سازندگان مجموعه گفته‌اند هم‌اکنون مشغول مذاکره با بازیگران نسخه سینمایی هستند تا دوباره نقش‌های خود را در مجموعه تلویزیونی آن تکرار کنند. آنها روی این نکته تاکید کرده‌اند که در صورت بازی نکردن این بازیگران در مجموعه تلویزیونی، کار تولید آن متوقف نخواهد شد و آنها بازیگران تازه‌‌ای را برای ایفای نقش این کاراکترها انتخاب و معرفی خواهند کرد.

تیم آلن بازیگر اصلی نسخه سینمایی، در آن در نقش جین نسمیت ظاهر شد. او کاپیتان یک سفینه فضایی بود که در پشت صحنه یک فیلم سینمایی علمی - تخیلی، با گروهی از موجودات بیگانه فضایی روبه‌رو می‌شود.

وی و همکاران بازیگرش فکر می‌کنند این موجودات فضایی طرفداران دوآتشه فیلم‌های آنها هستند که خودشان را به شکل این موجودات درآورده‌اند.

رودررویی این دو گروه با یکدیگر، آنها را با یک موقعیت دشوار در فضای لایتناهی روبه‌رو می‌کند. قرار است نسخه تلویزیونی «درخواست کهکشانی» هم دقیقا همین خط داستانی را دنبال کند و یک‌سری شاخ و برگ اضافی به آن خواهد داد. کلید فیلمبرداری کار تلویزیونی جدید کمپانی پارامونت اوایل فصل تابستان پیش‌رو زده می‌شود. گفته می‌شود این مجموعه برای پخش در فصل بهار سال 2016 آماده خواهد شد. نسخه سینمایی «درخواست کهکشانی» با هزینه‌ای 45 میلیون دلاری تهیه شد و حدود 72 میلیون دلار در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی فروش کرد.

از همان سال 1999 صحبت‌هایی درباره تولید قسمت‌های بعدی فیلم شنیده شد. در آن زمان اعلام شد این فیلم هم مثل «سفرهای ستاره‌ای» تبدیل به یک مجموعه فیلم دنباله‌دار سینمایی می‌شود. دو سال قبل تیم آلن خبر از کامل شدن فیلمنامه قسمت دوم آن داد. ویور و ریکمن هم برای بازی در دومین قسمت فیلم اعلام آمادگی کردند. اما چند ماه قبل کمپانی پارامونت رسما اعلام کرد قسمت تازه‌ای از فیلم در دستور کار تولید قرار ندارد. هیچ توضیحی هم در ارتباط با این موضوع، به رسانه‌های گروهی داده نشد.

امپایر آنلاین/ مترجم: کیکاووس زیاری

قاب کوچک (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها