انتقال مخاطبان ایمیل‌ها در یاهو، جیمیل و اوت لوک

جابه‌جایی مسافران ایمیلی

گوگل به تازگی وارد مرحله جدیدی از امنیت برای سرویس محبوب ایمیل خود، جیمیل، شده است. جیمیل از این به بعد این امکان را دارد تا در صورت ارسال شدن هر ایمیلی از طریق اتصال رمز نگاری نشده، به صاحب حساب کاربری هشدار بدهد.
کد خبر: ۸۵۵۹۲۵
تلاش گوگل برای امنیت کاربران جیمیل

به گزارش جام جم کلیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آنطور که گوگل در وبلاگ امنیت خود اعلام کرده، این شرکت طی دو سال اخیر مشغول مطالعه و بررسی موضوع امنیت در ایمیل با همکاری دانشگاه های ایلینوی و میشیگان بوده است.

این مطالعه نشان می دهد، در عین حال که اتکا به رمزنگاری ایمیل ها بیش از پیش رشد داشته، هنوز در برخی مناطق جهان با این سیستم ها مبارزه می شود و در غیاب اتصال SSL ایمن، امکان انجام حملات امنیتی از طریق مسیریابی های نادرست فراهم می شود. گوگل توضیح داده که چنین حملاتی معمولأ روی ارسال و دریافت ایمیل بین حساب های جیمیل رخ نمی دهند، ولی ممکن است ایمیل هایی که از سایر سرویس ها به جیمیل ارسال می شوند حاوی چنین کدهای مخربی باشند.
همچنین، در پی این تحقیقات مشخص شده که برخی سرورهای DNS مسیرهای جایگزین و نا ایمنی را در اینترنت هدایت می کنند که عواقب نگران کننده ای در پی دارد. جیمیل برای مقابله با این نوع حملات سیستم هشداردهی تازه ای را راه اندازی کرده که طی هفته های آینده اجرایی می شود، و کاربران با استفاده از آن می توانند پس از دریافت ایمیلی که از مسیر نا امن ارسال شده از خطرهای احتمالی آگاه شوند.

گفتنی است؛ گوگل ابراز امیدواری کرده که با این اقدام بتواند امنیت کاربران سرویس ایمیل خود را ارتقا دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها