استان البرز که جدیدترین استان کشور است برای زنان خود برنامه‌های تازه‌ای دارد. در این استان صنایع دستی زنان تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اما طرحی از طرف اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری ارائه شده که براساس آن از این به بعد صنایع دستی زنان مورد توجه قرار گرفته شود و با توجه به ظرفیت‌های بالای استان البرز در حوزه صنایع دستی از روستاهای این استان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۵۲۲۱۷

در فرآیند اجرای طرح اقتصاد صنایع دستی استان البرز آموزش، بستر برای تولید و بازاریابی و فروش است که موضوع ایجاد بازارچه‌های دائمی در این شهرستان مورد تاکید قرارگرفته است. زنان استان البرز خصوصا در منطقه ساوجبلاغ سابقه حضور در بازار صنایع دستی را داشته‌اند و اگر برای آنان برنامه‌ریزی مناسبی صورت بگیرد می‌تواند حرف‌های زیادی در این زمینه داشته باشد.

بنا به اعلام مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری برگزاری نشست‌های ویژه با زنان کارآفرین، فعال اقتصادی و بررسی مشکلات این افراد حاکی از آن است که یکی از مشکلات در زمینه توسعه صنایع دستی نبود بازارچه‌های دائمی بوده است. اکنون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری البرز با هماهنگی‌های انجام شده غرفه‌ای را به‌صورت رایگان برای فروش محصولات صنایع دستی بانوان درکاخ مروارید کرج اختصاص داده که امیدواریم از این ظرفیت‌ها بهره بیشتری ببریم.

به نظر می‌رسد در شرایط فعلی باید در بخش مشاغل روستایی سهمی را برای زنان در نظر گرفت. چون معیشت روستاییان خصوصا در استان البرز این روز‌ها چندان حال و روز مناسبی ندارد. خصوصا مهاجرت بی‌رویه به شهر‌ها در این استان آمار بسیار بالایی دارد. از همین‌رو یکی از راهکارهای حفظ جمعیت روستایی در خود روستا‌ها این است که برای توسعه پایدار آنان برنامه‌ریزی مناسب صورت بگیرد. از این‌رو دخیل کردن زنان در صنعت گردشگری از جمله صنایع دستی می‌تواند راهکار مفیدی در این زمینه باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها