در این گزارش قصد معرفی 4 ترفند جهت بهبود کیفت استفاده از ویندوز 10 را به شما آموزش خواهیم داد.
کد خبر: ۸۴۹۰۳۰
4 ترفند جهت بهبود کیفت استفاده از ویندوز 10

به گزارش جام جم کلیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هنگام نصب ویندوز 10، بر خلاف ویندوزهای قبلی برخی مراحل وجود ندارند و بهتر است بعد از نصب ویندوز 10 برخی عملیات را جهت بهبود عملکرد سیستم انجام دهید.

در این ترفند چند نمونه آن را معرفی می کنیم.

تغییر نام دستگاه

در صورتی که به جای ارتقای ویندوز قبلی به ویندوز 10، اقدام به نصب یک نسخه‌ تازه از ویندوز 10 کنید، در طی عملیات نصب از شما در خصوص تعیین نام PC سوالی نمی‌شود.

مایکروسافت جهت تسریع عملیات نصب ویندوز، به جای یک نام سفارشی از یک نام پیش‌فرض استفاده می‌کند.

برای تغییر نام دستگاه، همانند نسخه‌های قبلی ویندوز می‌توانید با مراجعه System Properties در Control Panel نام کامپیوتر را تغییر دهید.

علاوه بر این راه می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن Settings نیز نام دستگاه را تغییر دهید:

1. با کلیک بر روی دکمه‌ Start و انتخاب Settings، این اپ را اجرا نمایید. برای این کار می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Win+I نیز استفاده کنید.

2. به System رفته و وارد زیرشاخه‌ About شوید.

3. اکنون می‌توانید با کلیک بر روی Rename PC نام جدید دلخواه خود را وارد نمایید.

4. سپس بر روی Next کلیک نمایید. جهت اعمال تغییرات نیاز است که یک‌بار ویندوز از نو راه‌اندازی شود. با کلیک روی Restart Now ویندوز در همان لحظه Restart می‌شود. با کلیک بر روی Restart later نیز می‌توانید خودتان در زمان دیگری ویندوز را از نو راه‌اندازی کنید.

دقت کنید همان‌طور که اشاره شد در صورتی که اقدام به ارتقا از ویندوز قبلی به ویندوز 10 کرده باشید، نام کامپیوتر همان نام قبلی دستگاه خود بوده و نیازی به این کار نیست.

تغییر تاریخ و زمان

مورد دیگری که هنگام طی مراحل نصب یک نسخه‌ تازه از ویندوز 10 از شما سوال نمی‌شود، تعیین تاریخ و زمان است.

برای تغییر تاریخ و زمان در ویندوز 10:

1. با کلیک بر روی دکمه‌ Start و انتخاب Settings، اپلیکیشن Settings را اجرا نمایید. برای این کار می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Win+I نیز استفاده کنید.

2. به Time & language مراجعه کنید.

3. در همان تب Date & time و در زیر قسمت Time zone می‌توانید منطفه‌ زمانی خود را مشخص کنید.

راه‌اندازی File History

ابزار تاریخچه فایل یا File History همان‌گونه که در ویندوز 8 نیز معرفی شده بود در ویندوز 10 نیز موجود است.

به وسیله‌ این قابلیت می‌توانید از کلیه فایل‌هایتان بر روی یک درایو خارجی نسخه‌ پشتیبان تهیه کنید. در نتیجه پیشنهاد می‌شود این قابلیت را فعال نمایید.

برای تنظیم کردن File History در ویندوز 10:

1.یک درایو خارجی USB که اطمینان دارید به طور مداوم به دستگاه متصل خواهد بود و همچنین فضای کافی در اختیار دارد را به دستگاه وصل نمایید.

2.با کلیک بر روی دکمه‌ Start و انتخاب Settings، اپ Settings را اجرا نمایید. برای این کار می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Win+I نیز استفاده کنید.

3.به Update & security مراجعه کرده و تب Backup را انتخاب نمایید.

4.اکنون روی Add a drive کلیک کرده و درایو USB مورد نظر را انتخاب نمایید.

5.حال بر روی More options کلیک نمایید. در این صفحه می‌توانید تنظیمات پشتیبان‌گیری از فایل‌ها و جزئیات آن‌ها را اعمال نمایید.

در صورتی که نیازمند بازیابی یک فایل بودید می‌توانید روی Restore files from a current backup در More options کلیک کنید و یا این که بر روی فایل یا پوشه راست‌ کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید و به تب Previous Versions مراجعه کنید.

خالی کردن فضای اشغال‌ شده بعد از ارتقا

در صورتی که اقدام به ارتقای نسخه‌ قبلی ویندوز به ویندوز 10 کرده باشید، از این جهت که شاید مایل به برگشت به نسخه‌ قبلی ویندوز باشید، نسخه‌ای از محتویات نصب ویندوز قبلی در هارد دیسک شما ذخیره می‌گردد و حجم قابل توجهی را نیز اشغال می‌کند.

در صورتی که برنامه‌ای برای بازگشت به نسخه‌ قبلی ویندوز ندارید و از ویندوز 10 راضی هستید می‌توانید این محتویات را حذف کنید و چندین گیگابایت فضا را بر روی هارد دیسک خود آزاد کنید.

بدین منظور:

1.به This PC رفته و روی درایو C راست‌کلیک نمایید سپس Properties را برگزنید و روی Disk Cleanup کلیک کنید.

2.اکنون بر روی Clean up system files کلیک نمایید.

3.حال اطمینان پیدا کنید گزینه‌ (Previous Windows Installation(s تیک خورده باشد سپس روی OK کلیک کنید تا این فایل‌ها حذف شوند.

با این کار حجمی بین 10 تا 15 گیگابایت از فضای درایو شما آزاد می‌گردد که می‌تواند به فایل‌های مهم‌تری تخصیص یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها