نگاهی به آنچه در مراسم معرفی ابزار ویندوز 10 مایکروسافت گذشت

نمایش اقتدار یک کهنه‌کار

سه‌شنبه 14 مهر درست یک هفته پس از مراسم نکسوس گوگل، مایکروسافت کنفرانس خبری گسترده‌ای را در نیویورک موسوم به «ابزار ویندوز 10» برگزار کرد که حدود سه ساعت به طول انجامید.
کد خبر: ۸۴۷۶۰۴
نمایش اقتدار یک کهنه‌کار

به گزارش جام جم کلیک ، این مراسم به دور از جنجال خبری تا پیش از شروع آن آغاز شد و در حالی به پایان رسید که یکی از خاص‌ترین کنفرانس‌های خبری غول نرم‌افزاری دنیا بود.

تستر با یخچال ترکیب می‌شود؟

یکی از جالب‌ترین حواشی این مراسم توییت تری مایرسون (Terry Myerson) مدیر ارشد اجرایی بخش ویندوز و دستگاه‌های آن، تنها چند ساعت مانده به آغاز مراسم بود.

او در حساب شخصی‌اش عکسی از یک یخچال منتشر کرد که نان تست درون آن قرار گرفته بود. این عکس درواقع طعنه آشکاری به اظهار نظر تیم‌کوک، مدیرعامل اپل بود.

کوک سال 2012 از ایده لپ‌تاپ‌های هیبریدی (لپ‌تاپ ـ تبلت) این طور یاد کرد: «می‌توان یک تستر و یخچال را با هم ترکیب کرد، اما آنچه آشکار است این ترکیب به مذاق مصرف‌کننده خوش نخواهد آمد.» مایرسون پیش از شروع مراسم با این کار معرفی یک دستگاه دوگانه را نوید داد.

یک شروع آماری

با همه این تفاصیل، ساعت 10 صبح 6 اکتبر فرا رسید و مایرسون روی سن آمد و از آمار ویندوز 10، دو ماه پس از انتشار آن صحبت کرد.

او گفت: «تاکنون ویندوز10 روی بیش از 110 میلیون دستگاه نصب شده و 650 میلیون صفحه وب توسط مرورگر اج مشاهده شده است.

کاربران تا به حال بیش از 120 سال گیم‌پلی را از اکس‌باکس روی ویندوز 10 استریم کرده‌اند.» پس از این گفته‌های افتخاربرانگیز برای مایکروسافت، نقل و قول‌هایی از افراد معروف همچون صاحب فیسبوک، مارک زاکربرگ در نمایشگرهای مراسم به تصویر کشیده شد.

نقل‌قول زاکربرگ با خبر انتشار اپلیکیشن‌های مسنجر، اینستاگرام و فیسبوک برای ویندوز 10 همراه بود.

پس از آن مایرسون دوباره روی صحنه بازگشت و به این موضوع اشاره کرد که در مراسم امروز می‌خواهد در مورد دستگاه‌هایی صحبت کند که محصولی از مایکروسافت است نه شرکای تجاری‌اش.

سپس بلادرنگ تصویری مربوط به اکس‌باکس در پشت او به نمایش درآمد که مربوط به باندل‌های جدید این کنسول بازی بود.

تصاویر مربوط با اکس‌باکس‌های جدیدی بود که همراه با بازی هالو 5 و حافظه درونی یک ترابایت با قیمت 499 دلار عرضه خواهد شد.

غیر از هالو 5، بازی‌هایی مثل فورزا، توم ریدر و Gears of War در باندل‌های جدید یافت می‌شود.

ربات‌ها حمله می‌کنند

او پس از اکس‌باکس سراغ هولولنز رفت و از قابلیت‌های آن سخن گفت. سپس صحبت در مورد پروژه اکس‌ری (Project Xray) بود که نام نخستین بازی مخصوص هدست واقعیت افزوده هولولنز است.

در این بازی ربات‌های هوشمند وارد محیطی می‌شوند که کاربر در آن قرار دارد و قصد آسیب رساندن به او را دارند.

بازیکن باید تلاش کند با اسلحه‌ای که در اختیارش قرار گرفته ربات‌های شرور را نابود کند. این ربات‌ها به قدری هوشمند هستند که نابود کردنشان به این آسانی‌ها نیست؛ زیرا پشت مبل مخفی می‌شوند تا از تیرهای بازیکن در امان بمانند.

مایرسون پس از شرح این بازی به این نکته اشاره کرد که هولولنز دستگاهی مستقل است و سیمی به آن متصل نیست.

کیت‌های توسعه هولولنز نیز معرفی شد که با قیمت 3000 دلار از اوایل سال آینده میلادی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت، اما دست کم پنج سالی طول می‌کشد تا این عینک [هولولنز] وارد بازار شود.

دستبند سلامت یا ساعت هوشمند؟

اما پس از معرفی هولولنز نوبت به نسخه دوم مایکروسافت بند، دستبند سلامت هوشمند مایکروسافت رسید.

لیندزی میت (تنها زنی که روی سن آمد) از تیم مایکروسافت بند از قابلیت‌های این دستبند صحبت کرد. این دستبند جدید مایکروسافت از نمایشگر خمیده OLED بهره می‌برد که با شیشه گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود.

مایکروسافت بند2 به جی‌پی‌اس، ارسال نوتیفیکیشن‌های هوشمند، فشارسنج هوا و حسگرهای نظارت بر خواب و کالری مصرفی مجهز است و تمرین‌های ورزشی صاحب خود را نیز محاسبه می‌کند.

غیر از این قابلیت‌ها بند 2 به دستیار صوتی کورتانا نیز مجهز است، با این حال مایکروسافت اصرار داشت از این گجت پوشیدنی به عنوان یک ابزار سلامت نام ببرد تا یک ساعت هوشمند.

بند 2 در این مراسم با قیمت 249 دلار معرفی شد و گفتنی است از ابزار مجهز به سیستم‌عامل آی‌او‌اس و اندروید نیز پشتیبانی می‌کند. همراه این گجت اپلیکیشن Microsoft Health نیز معرفی شد که اطلاعات بند 2 را در خود نمایش می‌دهد.

فرزندان خوش‌تراش مایکروسافت

پس از معرفی بند 2، پانوس پانای (Panos Panay) معاون ارشد سرفیس روی سن آمد و دو تلفن لومیا 950 و 950 اکس ال مایکروسافت را معرفی کرد.

950 به نمایشگر 5.2 اینچی با وضوح 2560 در 1440 پیکسل از نوع آمولد، دوربین 20 مگاپیکسلی، سه گیگابایت رم و باتری 3000 میلی‌آمپری مجهز است.

در قلب این تلفن پردازنده شش هسته‌ای اسنپ‌دراگون 808 وجود دارد و همان‌طور که انتظار می‌رفت ویندوز 10 یکپارچه با نسخه دسکتاپ روی آن وجود دارد.

در بخش دوربین این تلفن با اتکا به میراث نوکیا از لنزهای کارل‌زایس و فناوری پیورویو همراه با فلاش سه‌گانه بهره می‌برد و به دوربین جلویی پنج مگاپیکسلی نیز مجهز است.

همچون تلفن‌های معرفی شده از سوی گوگل یک هفته پیش از این مراسم، لومیا‌های جدید به پورت یواس‌بی‌سی مجهز هستند. هر دوی این گوشی‌ها قابلیت فیلمبرداری 4K را دارند.

اما جالب‌ترین قابلیت این دو تلفن همان چیزی بود که از چند ماه پیش نوید آن داده شده بود؛ ویژگی کانتینیوم.

برای این کار ویندوز 10 موبایلی شباهت زیادی به ویندوز 10 نسخه دسکتاپ دارد و می‌توان از تلفن‌های جدید همچون یک رایانه استفاده کرد.

برای تحقق این قابلیت مایکروسافت یک داک مخصوص نیز معرفی کرد. این داک که Display Dock نام دارد به سه درگاه یواس‌بی و همچنین درگاه‌های یواس‌بی‌سی، HDMI و Display Port مجهز است و می‌توان به آن کیبورد، ماوس و نمایشگر وصل کرد. با این داک گوشی ویندوزی به یک رایانه رومیزی تبدیل می‌شود.

دیگر تلفن‌هوشمند مایکروسافت در این مراسم که پانای هنگام معرفی آن ذوق‌زده شد 950XL بود. تلفن جدید نمایشگر 5.7 اینچی با رزولوشن 2K دارد و به دوربین 20 مگاپیکسلی، سه گیگابایت رم و باتری 3300 میلی‌آمپری مجهز است.

روی این تلفن از پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 810 استفاده شده و همچون 950 از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند و به لنزهای کارل‌زایس، پیورویو و دوربین جلویی پنج مگاپیکسل مجهز است.

لومیا 950 و 950 اکس‌ال به ترتیب با قیمت‌های پایه 549 و 649 دلار به فروش می‌رسند.‌ پس از این دو گوشی یک تلفن اقتصادی هم با نام لومیا 550 با قیمت 139 دلار معرفی شد.

این گوشی به نمایشگر 4.7 اینچی، دوربین پنج مگاپیکسلی، یک گیگابایت رم و باتری 2100 میلی‌آمپری مجهز است و از اسنپ‌دارگون 210 و ویندوز 10 بهره می‌برد.

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها