ورود 15 فروند هواپیمای جدید به ناوگان تا پایان سال

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل از برنامه‌ریزی برای ورود هواپیماهای جدید به کشور تا پایان سال میلادی جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۴۷۵۶۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اصغر فخریه‌کاشان گفت: نوسازی ناوگان هوایی از اولویت‌های نخست این وزارتخانه در حوزه صنعت حمل و نقل هوایی است و توافق‌های اولیه‌ای نیز برای خرید 15 فروند هواپیمای جدید انجام شده است.

وی درباره این‌که آیا دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر ممنوعیت ورود هواپیماهای با عمر بیش از 15 سال رعایت شده است، افزود: قطعا این دستورالعمل رعایت شده است و حتی به دنبال ورود هواپیماهای با عمر پنج سال هستیم.وی درباره آخرین اقدامات برای سرمایه‌گذاری در توسعه فرودگاه‌های کشور، از مذاکره اولیه با یک شرکت فرودگاه‌ساز اروپایی برای مشارکت در توسعه فرودگاه‌های کشور خبر داد و تصریح کرد: این شرکت آمادگی خود را برای فعالیت در زمینه توسعه فرودگاه‌های ایران اعلام کرده که در مرحله اول توسعه فرودگاه‌های امام، مشهد و اصفهان در دستور کار است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ظرفیت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تا 20 سال آینده باید به حدود 40 میلیون مسافر در سال برسد.

نیمی از هواپیماهای فعلی باید بازنشسته شود

در همین حال، معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که امروز نیاز ناوگان کشور به هواپیماهای صد نفره معطوف است، تاکید کرد: در دوران پس از تحریم 50 درصد از هواپیماهای فعال باید بازنشسته شود.

علیرضا منظری در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که ناوگان هواپیمایی‌ ایران در طول سال‌های گذشته با آن روبه‌رو بوده در کنار محدود بودن فضای خرید هواپیما، دسترسی به شرکت‌های سازنده و وارد کردن قطعات مورد نیاز برای هواپیماهای مسافری بوده است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی اگر ایرلاین‌های ما بتوانند در فضای ایجاد شده پس از لغو تحریم‌ها امکان دسترسی به شرکت‌های سازنده هواپیما را داشته باشند، ابتدا می‌توانند وضعیت پرواز هواپیماهای فعال در کشور را بهبود داده و برخی از هواپیماهای زمینگیر را بار دیگر به پرواز درآورند.

معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به وجود هواپیماهایی با کیفیت در ناوگان فعلی کشور اظهار کرد: در صورتی که ما بتوانیم قطعات دست‌اول و مهم هواپیماهایی مانند بوئینگ 747 را تامین و قطعات مهم را نوسازی کنیم می‌توان امید داشت این هواپیماها همچنان به پرواز خود ادامه دهد. منظری از دو هواپیمای رده پایین مانند فوکر 100 و ام‌دی به عنوان گزینه‌هایی که می‌تواند از ناوگان فعال ایران خارج شود نام برد و گفت: اگر امکان استفاده از قطعات جدید وجود داشته باشد، بخشی از هواپیماهای ما امکان ادامه فعالیت را دارد، اما باید انتظار داشته باشیم حدود 50 درصد از ناوگان فعلی بازنشسته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها