دستگاهی برای شبیه‌سازی وضع هوا در منزل

یک گروه ژاپنی در تلاش است از طریق وبگاه ایندی‌گوگو بودجه لازم برای تمپوسکوپ را افزایش دهد. تمپوسکوپ وسیله شفافی است که اطلاعات مربوط به پیش‌بینی وضع آب و هوا را از گوشی هوشمند شما دریافت کرده و رعد و برق، باران، مه و هوای آفتابی را برای شما در جعبه شیشه‌ای که در دستان شما و در حالی‌که در اتاق نشیمن نشسته‌اید، بازسازی می‌کند!
کد خبر: ۸۴۶۹۰۴

برای اولین‌بار کن کاواموتو مخترع تمپوسکوپ هنگام بازگشت از تعطیلات در شمال غربی اقیانوس آرام این ایده را در ذهن خود بررسی کرد. او آرزو کرد بتواند ابرهای آسمان را در بازگشت به خانه همراه خود داشته باشد. سپس نمونه‌ای از دستگاهی که بتواند این آرزو را برآورده کند، ساخت. البته این دستگاه از یک منتشرکننده غبار، فَن، چند ال‌ای‌دی و استفاده از کف شامپو ساخته نشده بود و می‌توانست شرایط آب و هوایی مختلف را به‌صورت کاملا عینی و فیزیکی در فضایی محدود بازسازی کند. نمونه اختراعی کاواموتو به‌زودی تبدیل به نسخه‌ای منبع باز شامل دستورالعمل گام به گام ساخته شد که مخترع آن را با علاقه‌مندان به فلسفه DIY (خودت انجام بده Do it yourself ) به اشتراک گذاشت. البته او متذکر شد که تعداد کمی از افراد هستند که می‌توانند این ابزار را با موفقیت سرهم کنند و بسازند. کاواموتو در حال حاضر در تلاش است تا با سرمایه‌گذاری جمعی و همچنین توجه به روح فلسفه DIY و منبع باز بودن نسخه اولیه‌، بتواند این ابزار را در اختیار بقیه نیز بگذارد.

نسخه فعلی قادر به باز تولید تابش آفتاب، باران، رعد و برق و مه است. تولید برف در نسخه‌های آینده امکان‌پذیر خواهد بود که احتمالا چند سال دیگر طول بکشد. این وسیله از طریق ارتباط بلوتوث با گوشی‌های هوشمند اندرویدی یا IOS پیش‌بینی آب و هوای محلی را دریافت کرده و آن را در خانه به شما نشان می‌دهد. حالت‌های اضافی دیگر نیز به کاربران اجازه می‌دهد تا آب و هوای هر نقطه دیگر کره زمین را برای نمایش روی دستگاه تنظیم کنند. ضمنا یک حالت نمایش سفارشی که به‌صورت دستی تنظیم می‌شود، روی دستگاه وجود دارد.

به‌منظور حفظ فلسفه DIY، دستگاه به‌صورت کاملا جدا شده ارسال می‌شود و کاربران با خواندن دستورالعمل ساده مونتاژ، اتصال چند سیم به یکدیگر و پیچ کردن سه یا چهار جز به یکدیگر، دستگاه را در اختیار خواهند داشت. به گفته کاواموتو هزینه تولید دستگاه به این طریق و توسط خود کاربران به نصف هزینه تولید شده در شرکت‌های سازنده کاهش می‌یابد. به همین ترتیب دستگاه با یک کیت توسعه نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی خودشان را به‌منظور شخصی‌سازی به دستگاه اضافه کنند. کاواموتو می‌گوید تمپوسکوپ در آینده گواهینامه استفاده بی‌سیم در ژاپن را اخذ خواهد کرد که این موضوع خودبه‌خود استفاده از آن را در آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا قانونی خواهد کرد. تولید این دستگاه هنوز به شکل نمونه اولیه بوده و انتظار می‌رود تحویل آن از فروردین 1395 آغاز شود. قیمت این دستگاه بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و هزینه حمل و نقل از 199 دلار (حدود 700 هزار تومان) شروع می‌شود.

مترجم: آتنا حسن‌آبادی - جام‌جم

منبع: Gizmag

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها