چای سبز و سیاه با طبع سرد و خشک باعث کاهش فعل و انفعالات سلولی می‌شود که این برای برخی افراد مضر است.
کد خبر: ۸۴۶۴۲۷
مصرف چای سبز برای چه کسانی ممنوع است؟

به گزارش جام جم سرا ، دکتر اکبری محقق طب اسلامی ایرانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: چای به عنوان یکی از اصلی ترین نوشیدنی‌ها برای برخی افراد می‌تواند مضر باشد مثلا افرادی که دیابت دارند چرا که با کم کردن کارکردهای سلولی، سدیم را در بدن کاهش می‌دهد و بر روی مغز اثرات نامطلوبی می‌گذارد بنابراین در یک کلام باید گفته شود که دیابتی‌ها باید چای را کنار بگذارند.

وی افزود: چای از نوع سبز و سیاه یک گیاه دارویی با طبع سرد و خشک است و به علت داشتن این طبع تمام فعل و انفعالات سلولی را کاهش می‌دهد و از جمله بر روی پمپ‌های سدیم و پتاسیم اثر مهاری دارد.

این متخصص طب سنتی اظهار داشت: چای باعث افزایش مقاومت به انسولین از طریق کاهش عملکرد مکانیسم‌های سلولی و دیواره سلول‌ها شده و انرژی سلولی را کاهش می‌دهد به همین دلیل می‌تواند موجب بروز بیماری دیابت و یا بدتر شدن آن شود همچنین چای موجب حبس شدن سدیم در داخل سلول شده و به دنبال آن باعث ورم سلولی و کاهش متابولیسم قندها در داخل سلول شده و در نتیجه قند خون بالا می‌رود.

دکتر اکبری خاطر نشان کرد: بیماران دیابتی به هیچ عنوان از چای سبز و سیاه استفاده نکنند و در کنار ترک چای، مصرف جوشانده‌های سنتی مانند گل گاوزبان، زعفران و دارچین توصیه می‌شود. در ضمن بیمار دیابتی می‌تواند به جای آب سرد از آب جوشیده تازه استفاده کند که حرارت آن بالای 37 درجه یا در حد چای باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها