50 هزار بازدیدکننده برای غرفه ایران در ونیز

در نشست خبری دستاوردهای ایران در دوسالانه ونیز عنوان شد که 50 هزار نفر از غرفه ایران در این رویداد جهانی بازدید کردند.
کد خبر: ۸۴۵۳۶۲

روز گذشته موزه هنرهای معاصر تهران میزبان نشست خبری دستاورد حضور ایران در پنجاه و ششمین دوسالانه هنر ونیز ۲۰۱۵ بود که با حضور مارکو مینگوتزو و مزدک فیض نیا، دو نمایشگاه گردان غرفه ایران برگزار شد.

فیض‌‌نیا در این نشست با اشاره به سابقه حضور ایران در این دوسالانه جهانی بیان کرد: پیش از انقلاب، ایران پنج دوره در این دو سالانه حضور داشت که آخرین بار ۱۳ سال قبل از انقلاب اسلامی ایران بود و بعد از انقلاب نیز در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۰۵، ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ در این دوسالانه شرکت کردیم و امسال برای نخستین بار با حضور بخش خصوصی این رویداد برگزار شد.

او به میزان بازدیدکنندگان از غرفه ایران اشاره و اظهارکرد: ما روزانه به‌طور میانگین حدود ۲۰۰ نفر مخاطب داشتیم و با توجه به این که یک ماه تا پایان دوسالانه باقی مانده، تخمین می‌زنیم تعداد بازدیدکنندگان غرفه ایران به بالای ۵۰ هزار نفر برسد که این یک موفقیت است. نمایشگاه گردان غرفه ایران همچنین اعلام کرد غرفه ایران در این نمایشگاه به‌صورت مستقل آماده شده بود و این‌طور نبود که بازدیدکنندگان در حاشیه بازدید از غرفه‌های سایر کشورها، سری هم به غرفه ایران بزنند. او درباره هنرمندان غیرایرانی در پاویون ایران گفت: هنرمندان غیرایرانی از سوپراستارهای کشورشان هستند که با خود مخاطبان بین‌المللی را به همراه داشتند.

مارکو مینگوتزو، نمایشگاه گردان خارجی غرفه ایران در دوسالانه ونیز هم در این نشست گفت: باور داریم که این رویداد را درست و صحیح برگزار کردیم. دوسالانه ونیز حکم ویترین بزرگ بین‌المللی را دارد و ما بسیار فکر کردیم که برای ارائه هنر ایران به بهترین شکل در این رویداد بین‌المللی چه کاری انجام دهیم. ما تصمیم گرفتیم به ارائه آثار چند هنرمند ایرانی بسنده نکنیم گرچه بخش برگزیده ایران این کار را به بهترین شکل ارائه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها