هشدار نسبت به احتمال استفاده داعش از سلاح‌های شیمیایی

یک مسئول ستاد کل ارتش روسیه روز گذشته نسبت به احتمال استفاده داعش از گاز شیمیایی خردل علیه ارتش سوریه هشدار داد و گفت: ما تماس‌های صورت گرفته میان افراد مسلح را رصد کردیم و متوجه شدیم آنها در این تماس‌ها درباره استفاده از بمب‌های دست‌ساز حاوی مواد شیمیایی و انتقال مهمات ویژه به خط مقدم جنگ با نیروهای ارتش سوریه، پس از حملات روسیه علیه مواضع تروریست‌ها صحبت می‌کنند.
کد خبر: ۸۴۴۴۷۱

این منبع اعلام کرد که این اطلاعات بسیار خطرناک است به‌ویژه این که گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد تروریست‌های افراطی ذخایر گاز خردل در اختیار دارند. پیشتر یک مسئول امنیتی آمریکایی گفته بود واشنگتن از استفاده داعش از سلاح شیمیایی در سوریه و عراق اطلاع دارد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که حملات هوایی روسیه به مواضع تروریست‌ها در خاک سوریه همچنان ادامه داشته و ارتش سوریه نیز پیشروی‌های خود را تکمیل می‌کند. روز گذشته خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از پنتاگون از موافقت روسیه برای مذاکره با آمریکا درخصوص هماهنگی عملیات‌ هوایی علیه مواضع داعش در سوریه خبر داد و نوشت: پنتاگون اعلام کرده پاسخ رسمی وزارت دفاع روسیه را درخصوص هماهنگی عملیات‌ هوایی دو کشور در سوریه دریافت کرده است. بر اساس این گزارش، مسئولان نظامی آمریکا اوایل اکتبر گذشته طی کنفرانسی ویدئویی با همتایان روس خود پیرامون مذاکره درباره راه‌های اجتناب از بروز حوادث در جریان عملیات‌ هوایی دو کشور گفت‌وگو و رایزنی کردند. درادامه حملات ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها، دیروز اعلام شد نیروی هوایی و زمینی ارتش سوریه موفق شدند با حملات گسترده خود در حومه شمالی حماه 125 تروریست را از پا درآورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها