نخست وزیر فرانسه بااشاره به اینکه چند حمله دیگر تروریستی خنثی شده است ، گفت حالت فوق العاده در فرانسه سه ماه دیگر تمدید میشود.
کد خبر: ۸۵۷۷۸۷
با خطر حملات شیمیایی داعش رو‌برو هستیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، مانوئل والس، نخست وزیرفرانسه اعلام کرد حالت فوق العاده در کشور سه ماه ادامه خواهد یافت.

وی افزود کشورش ممکن است درمبارزه با افراط گرایان با خطر استفاده آنها از سلاح های شیمیایی و میکروبی رو به رو شود.

مانوئل والس گفت تصمیم گرفتیم تدابیر بیشتری درخصوص جابجایی و سفر بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا اتخاذ کنیم. حدود سه هزار نیروی دیگر در گشتی های امنیتی برای تقویت امنیت درخیابان های فرانسه مستقر کردیم. باید وحدت مان را با استناد به قدرت قانون حفظ کنیم. در داخل وخارج از کشور بمنظوراز بین بردن پدیده تروریسم و حامیان آن و در راس آن ها گروه موسوم به دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) مبارزه می کنیم. حملات تروریستی را افرادی انجام می دهند که به خوبی برای انجام دادن آن ها زیر نظر گروه تروریستی دولت اسلامی آموزش دیده اند.

نخست وزیربلژیک نیز روزپنج‌شنبه اعلام کرد مظنونان تکفیری دربازگشت از سوریه بازداشت و مساجد غیرقانونی تعطیل خواهند شد. این تدابیر درچارچوب تدابیری است که پس از حملات پاریس اتخاذ می‌شود.

شارل میشل ، نخست وزیر بلژیک درمجلس نمایندگان این کشورگفت:«تکفیری‌هایی که باز می‌گردند، جایشان در زندان است».

وی افزود 400 میلیون یورو دیگر برای مبارزه با تروریسم اختصاص می‌یابد و یکی از ناوهای بلژیک، ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه را همراهی می‌کند.این ناو دیروز برای شرکت درعملیات بر ضد داعش در سوریه وعراق به طرف شرق دریای مدیترانه حرکت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها