با امضای قرارداد 130 میلیارد تومانی انجام می‌شود

توسعه همکاری وزارت نفت با مراکز دانش‌بنیان

پیش‌بینی ایران از احتمال کاهش شدید قیمت نفت

مدیر امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت گفت: در صورت افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا)در آینده، قیمت نفت به دلیل عرضه ذخیره‌سازی‌ها به بازار به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۴۰۳۰۷

به گزارش شانا، درست در روزهایی که اقتصاد جهان در استرس تغییر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) بود، آنها تصمیم گرفتند نرخ بهره در آمریکا را به دلیل این که طیف گسترده‌ای از معیارهای اقتصادی این کشور هنوز کمتر از میانگین مطلوب است، افزایش ندهند.

بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا از ماه دسامبر گذشته بر قصد خود مبنی بر افزایش نرخ بهره در میانه سال ۲۰۱۵ تاکید کرده بود، اما تا پیش از پایان سپتامبر تصمیم گرفت در شرایط حاضر نرخ بهره را ثابت نگه دارد؛ گرچه به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ممکن است این نظر آنها تا پایان ٢٠١٥ دوام نیاورد و آنها اقدام به افزایش نرخ بهره کنند. افزایش نرخ بهره در آمریکا در صورت اجرا تاثیر مهمی بر بازار نفت خواهد داشت.

درباره این تاثیر، مدیر امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت گفت: در صورت افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو ممکن است کشورهایی که اقدام به ذخیره‌سازی نفت روی دریا یا در خشکی کرده‌اند اقدام به فروش یکباره آن در بازار کنند که این امر با توجه به مازاد عرضه‌ای که هم اکنون در بازار وجود دارد به‌شدت سبب کاهش قیمت‌ها خواهد شد مگر این که اتفاق دیگری در بازار برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت بیفتد.

مهدی عسلی در توضیح بیشتر این موضوع تصریح کرد: افزایش نرخ بهره در آمریکا علاوه بر تاثیرگذاری بر ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای معتبر، هزینه‌های نگهداری ذخیره‌های تجاری را نیز افزایش می‌دهد بنابراین می‌تواند سبب کاهش تقاضای انبار و حتی فروش بخشی از ذخیره‌سازی‌های عظیم موجود در بازار شود. به گفته عسلی، افزایش نرخ بهره بانکی بازارهای کاغذی را به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها