دیروز دو مقام وزارت راه و شهرسازی در اظهاراتی جداگانه خبر از افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن برای جوانان و تسهیلات مسکن مهر دادند.
کد خبر: ۸۳۵۳۴۸

در اولین اظهارنظر، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: براساس مصوبه دولت، سقف تسهیلات ساخت مسکن مهر برای جوانان از 250 به 300 میلیون ریال افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد پژمان در حاشیه افتتاح واحدهای مسکن مهر استان یزد افزود: با افزایش سقف تسهیلات مسکن، مشکل نقدینگی متقاضیان مرتفع و نیازهای جوانان برای خانه دار شدن حل می‌شود.

در دومین اظهارنظر هم، احمد اصغری مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: افزایش سقف وام مسکن مهر، در کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی به تصویب رسیده و با دستور رئیس کل بانک مرکزی برای بررسی به شورای پول و اعتبار ارسال شده است.

وی از نامه وزیر راه و شهرسازی به معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر خبر داد و گفت: در سال گذشته شورای پول و اعتبار با افزایش پنج میلیون تومانی تسهیلات مسکن مهر (از 25 به 30 میلیون تومان) موافقت کرد اما به دلیل این‌که سقف اعتبارات تسهیلات توسط شورای پول و اعتبار50 هزار میلیارد تومان ثابت مانده بود امکان افزایش این تسهیلات برای تمام واحدهای مسکن مهر وجود نداشت و تسهیلات 30میلیون تومانی تنها مشمول 270 هزار واحد مسکونی شد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: علاوه بر 270 هزار واحد مسکن مهر مذکور که مشمول افزایش وام می‌شدند، تسهیلات 30 میلیون تومانی شامل 791 هزار واحد مسکن مهر دیگر نیز می‌شود، اما به دلیل ثابت ماندن سقف تسهیلات تا 50 هزار میلیارد تومان امکان افزایش پنج میلیون تومانی تسهیلات برای این واحدها وجود نداشت، بنابراین وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور درخواست کرد تا سقف تسهیلات مسکن مهر پنج هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یابد و سقف تسهیلات 55 هزار و 500 میلیارد تومان تعیین شود.

وی ادامه داد: بعد از نامه وزیر راه و شهرسازی، معاون اول رئیس‌جمهور نیز از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و رئیس کل بانک مرکزی خواست تا در جهت تکمیل واحدهای مسکن مهر که یک تعهد جدی دولت است افزایش سقف تسهیلات به 55 هزار و 500 میلیارد تومان بررسی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها